Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du husket FSUIPC.dll i Modulsmappen i FS?

CSL_ICAO skal i SB. CSL Nordic skal i Aircraftmappen i FS.

Hvis du i tillegg har krysset av i multiplayer for både og sende og motta detaljer, så skal alt funke.

Hvis du bruker FS98, så husk også på FS6IPC.dll i Modulsmappen.

Hans Olav

Skrevet

Joda, alt det er i orden, men er det så at hvis man bruker to forskjellige csl-filer (flere personer) at de ikke vises som det de har valgt i FP/SB!?

Ellers takk for svaret...

PS!

Hvis det er slik, burde ikke da VNoAF bruke kun e`n av de filene slik at vi blir sett/og ser andre slim de har valgt å se ut!`? + at de to F16-filene i cslnordic ikke virker!!!

Skrevet

Hvilken fil er det man bør bruke? Har fått med meg at cslnordic er en update for csl version 1-75b, og at cslnordic inneholder noen flere "lokale" fly + flere militære, og vi som flyr for VNoAF burde vel kanskje ha e`n slik fil som fungerer som en slags standard!!?

Jeg har forstått det slik at hvis to personer bruker hver sin type CSL, vil de ikke bli sett som det flyet de valgte i FP/SB!(?) + at jeg og en annen (Robert Ericsson) prøvde ut de to F16-filene som ligger i CSL-mappen og fant ut at ingen av de virket!!!(?) [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Skrevet

Sitter på jobb nå, og skriver etter min hukommelse, håper jeg husker nogenlunde rett.

(du må ha installert csl1-75b + nordic update slik som beskrevet, du skal da ha en mappe under fs98/2000 som heter csl - i den mappen skal det ligge noen air filer, en aircraft.cfg fil (evt en annen aircraft.csl fil) - og en bråte med underkataloger, og noen av de skal ha nordiske navn (har ikke fssim her, men tror du skjønner det) Du bør og ha installert den oppdaterte csl_icao.csv der du har installert sb)

Jeg og arnt satt og testet csl og hvordan det fungerte noen timer - og for å få korrekt oppsett av CSL, med visual av flyh, bør du FØR du kobler opp til nettverket fylle ut flygeplan - eller iallefall definere flyet ditt - altså FØR du kobler opp.

Har du og en annen person "møttes" i en slik sb mp session (visual av fly, det andre) så nytter det ikke å definere sine fly på nytt, en må da evt reconnecte sb, eller evt sette mp visual range til 0 - vente til det andre flyet forsvinner (det tar noen minutter!) og så øke visual range til sb igjen.

en person som ikke har csl nordic installert vil fremdeles se deg som et fly som er rimelig likt (men da i generic csl form/texture, for VCA sine fly er BA sine farger valgt for visual).

det er IKKE lagt til egne flydefinisjoner i csl nordic, det er bare byttet ut, slik at feks en F16, eller en dash vil vises som Rnoaf, evt wid dash. dette vil og gjelde om vedkommende ikke har csl nordic installert, men definerer flyet sitt som en F16. For andre fly vil valgene være mer komplekse, og for å lette valget av rette definisjoner anbefales csl_icao.csv oppdatert for csl_nordic, da vil du automatisk definere deg som det rette visuelle flyet.

Vet ikke om dette hjalp - post eventuelt igjen med en litt mer detaljert forklaring om hvor dere ikke får sett flyene til hverandre som det rette.. det er flere fallgruber å gå i, som jeg har forsøkt å forklare over

Roar - knotter i lag med Arnt for csl_nordic

Skrevet

Joda, dette høres jo greit ut! Og jeg har lagt inn både cslnordic mappen med flyene under aircraft-folder og csl_ICAO-mappen sammen med SB.exe-filen!

Men da er det ene "spørsmålet" greit, [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] så til det andre: (vi tar det enkelet denne gangen [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] ) Virker noen av de F16-flyene som ligger i SB-mappen!?

(vi fant ut at de ikke virket!)

Takk for alle svar på forhånd! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...