Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

jeg har lastet ned sqawkbox, og procontroller, men jeg veit ikke hvordan jeg kommer meg på nettet!!!!

jeg vil fly sammen med dere gutter/og jenter!!!! [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Men jeg blir heller sittende her å banne for at jeg ikke får til å fly over internett!

uhuuuuu....... [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Noen som kan gi meg en VELDIG GOD OG BESKRIVENDE forklaring til hvordan man gjør det.?

ma man kjøpe noen grier i en butikk som man ikke får tak i på nettet?!?!???!

HELP ME så kla vi fly ilag!

Skrevet

Hei.

Hvis du har installert alt og det er gjort riktig kan jeg fortelle deg hvordan du går videre:

Først starter du FS98/2000.

Du stiller deg opp ved gaten der hvor du vil fly ifra, f.eks. Bergen.

Så trykker du på File-multiplayer og connect.

Der får du opp en meny hvor du skal skrive inn et callsign. Skriv her f.eks. SAS320 (som blir callsignet ditt) og trykker på HOST.

Her får du opp en ny meny. Du skriver inn SAS320 der hvor callsignet ditt skal være. Så endre du innstillingene nederst til høyre med hvor mange spillere og observere det skal kunne være med. Skriv inn f.eks. 50 på hver.

Nå har du satt opp multiplayeren.

Da tar du og starter Squawkbox. Første bildet du får opp er om du vil ha multiplayer. Trykk på den knappen øverst til høyre og du får opp et nytt bilde. Her trykker du search, også øverst til høyre.

Du får nå opp et bilde hvor du skal skrive inn en IP-adresse, men du kan bare la den stå blank og trykker OK. Da dukker SAS320 opp i bildet og du trykker join.

Da har Squawkbox "spalten" kommet opp i FS2000/98. Du forsetter så ved å høyreklikke på selve squawkboxen. Da får du opp en meny. Klikk connect.

Da får du opp et nytt bilde. Her må du skrive inn en IP-adresse og et callsign. Skriv inn 194.143.178.141 inn i feltet hvor det skal stå en IP-adresse og SAS320 der hvor det skal stå et callsign.

Plutselig sier det nå ding-dong og du er online.

Så er det å file en flightplan. Dette gjør du også ved å høyreklikke på menyen og finne flightplan.

Så fyller du ut feltene som skal fylles ut. Hvis du vil fly til Gardermoen skriver du i departure feltet ENBR og arrival ENGM. Fyll inn hva slags fly du har, f.eks. en 737-700. Du fyller ut en høyde (altitude) f.eks. FL270 og på strekningen din kan du skrive:

ENBR-SOPAR-SIG-ENGM.

I remarks feltet skriver du, om du har SID og STAR, have all maps, eller AIP, hvis du ikke har kart skriver du no maps. Skriv ogs newbie bak slik at vi vet du er ny.

Da har du filet en flightplan. Du kan nå ta og contacte flygelederen (hvis det er noen). Høyreklikk på Squawkboxen igjen og veld ATC directory.

Nå får du opp et felt hvor all ATC'en i ditt område står. Hvis det er noe som starter på EN så er det norsk ATC. F.eks. så kan det stå ENSV_V_CTR.

Du dobbeltklikker på denne (Med mindre ENBR_TWR/APP er online) og får opp informasjonen hans, eller ATIS som det heter. Hvis du har Roger Wilco vil den nå koble seg inn på voice rommet hans.

Så er det bare å be om clearence.

Hvis det var noe du ikke skjønte så skriv en mail til meg på accnor6@vaccn.org så finner vi ut av det!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...