Bjørn Arne Pedersen Skrevet 15. mai 2001 Skrevet 15. mai 2001 Hallo! Jeg har ved et par anledninger prøvd meg på formasjonsflyging online. Men jeg opplever at medpilotenes fly "hopper" mye fram og tilbake. Er dette riktig? Kan noe fin"tunes" for å få bedre "flyt"??. Har det noe med maskinvare og gjøre eller ..... yes jeg bare spør?? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] Siter
Trond Fossen Skrevet 15. mai 2001 Skrevet 15. mai 2001 Hei! Det kommer av at posisjonen til flyene ikke oppdateres kontinuerlig, men med intervall. De andre flyenes posisjon beregnes altså etter retning og hastighet (vektoren) gitt ved forrige oppdatering. Derfor gir en hver relativ forandring i fart eller retning et hakk hver gang posisjonen oppdateres. Vanskelig å gjøre noe med med andre ord! -Trond- [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Bjørn Arne Pedersen Skrevet 15. mai 2001 Forfatter Skrevet 15. mai 2001 Hallo og takk for meget kajpt svar! Regnet nesten med at det var noe sånt ja, men hadde litt problemer med å sette ord på det [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] En hyppigere oppdatering krever sannsynligvis større bånbrede, altså større overføringshastighet. Vet noen hvordan serverne til SATCO oppdaterer posisjonen til ditt fly, tenker da på hvor ofte informasjon går i mellom fly og server?? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.