Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

ProController har altså sine feil, iallefall på min datamaskin...

1: Noen ganger når jeg skal logge meg på, velger jeg f.eks. ENGM_APP til callsign, skriver inn mitt CID, velger approach/departure controller, bruker serveren 207.76.75.106 (Nord-øst USA), velger min rating og trykker på connect. Da kommer oppkoblingsvenduet til Connect2 internett, og jeg velger altså connect der også. Oppkoblingen til selve internett går prikkpritt, men når dataen skal koble opp ProController, skjer det...eller? HVA SKJER?

Jo, ingenting! nederst ser jeg at jeg har ENGM_APP til callsign, er Student 1, hvilken sektorfil jeg har åpen osv.

men chatvinduet med "Welcome to SATCO, all logins are tracked" osv. kommer ikke som bevis på at jeg er koblet opp, og uansett sektorfil viser den INGEN på "Who is online" ennå visibility range er på 400. Altså er jeg IKKE oppkoblet.

Når jeg går på "file" i toolbar'en kan jeg bare velge connect, dvs. disconnect er "grå". ENDA ET BEVIS PÅ AT JEG IKKE ER OPPKOBLET!

HVA SKJER HER??

Mvh.

Daniel Gjerstad,

lengtende etter å kontrollere igjen... [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image] [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image] [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image]

daniel@gjerstad.net

Skrevet

Mitt tips er at du ikke har valgt en server som er oppe nå i øyeblikket. De forskjellige serveren kan fra tid til annen gå ned.. og da er det best å ha en annen ip på lur.

Får du ikke opp chat med server er du ikke oppkoblet. Du kan og forsøke å bruke ping (hø klikk med musa, velg ping - får du ikke svar i statusvinduet er du heller ikke oppkoblet (vent 30-60 sec på svar før du sier noe).

http://www.satserv.org" TARGET=_blank>www.satserv.org viser statistikk for det som er, og iallefall så er 137.56.37.10 oppe per nå, jeg er koblet opp mot den

Skrevet

Problemet kan også komme av at du kobler deg på Internett etter at du har bedt ProController om å koble seg opp. ProController vil da ikke klare å koble seg opp første gang, men vil gjenta forsøket. Dette feiler stort sett i ProController.

Forsøk derfor å koble deg på Internett før du kobler deg på med ProController.

Hilsen Eirik

[ 15-04-2001: Endret av: Eirik Sørensen ]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...