Richard Blindheim Skrevet 31. oktober 1999 Skrevet 31. oktober 1999 En Boeing 767 fra Air Egypt er savnet etter avgang fra JFK i New York kl. 0215 lokal tid i dag. Flyet, som var på vei til Kairo med ukjent antall pax, forsvant fra radar utenfor kysten av Massachusets. Richard B. LN_RIB ------------------ Siter
Baard Salvesen Skrevet 31. oktober 1999 Skrevet 31. oktober 1999 Ja det er nesten sant... En 767-300ER fra Egypt Air mistet radarkontakt med JFK 100km utenfor den amerikanske østkysten. Flyet var forsinket 2 timer pga. dårligt vær og når det endeligt lettet, lettet det i tett tåke. Det var 197 passasjerer om bord og det amerikankse Coastguarden leter i et område 100km sør Nantucket. Trist.. Siter
Gjest Skrevet 31. oktober 1999 Skrevet 31. oktober 1999 Det var 214 passasjerer på flyet som nå er bekreftet styrtet. En mann er allerede funnet omkommet i sjøen. Tragisk [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image] Siter
Rune Rodahl Skrevet 31. oktober 1999 Skrevet 31. oktober 1999 Voldsomt med ulykker i det orådet der i det siste; TWA800, Swissair's MD 11(litt leger nord) og JFK jr. i sommer ved Marthas Vineyard. Et nytt Bermuda-triangel?? Rune Siter
Thomas Presthus Skrevet 31. oktober 1999 Skrevet 31. oktober 1999 Folkens.. Ja - kan nesten kalles for ett lite triangel... huff... Har nå sitti i 2 timer foran TV'n og sett på CNN - der de bl.a. hadde en "Utdatert" Delta 767 pilot på tråden hele tiden, han forklarte ruten flyet antaklig fløy (SID) hvilke høyder, fart, etc, etc... For de som liker å følge med på slikt: http://www.cnn.com/US/9910/31/missing.plane.02/index.html"'>http://www.cnn.com/US/9910/31/missing.plane.02/index.html" TARGET=_blank>http://www.cnn.com/US/9910/31/missing.plane.02/index.html Mvh Thomas Som har CNN på TV'n i dette øyeblikk.. Siter
Gjest Skrevet 1. november 1999 Skrevet 1. november 1999 Det er ikke bare Egypt Air sin 767 som har hatt trøbbel i dag heller. En Boeing 767 fra Delta Airlines måtte nødlande på flyplassen i Brussel pga motorsvikt også ifølge TV2 Tekst-TV. Vi går vel inn i en ny periode med endel flyulykker nå da. Et tysk militærhelikopter falt også ned i går, og vi husker jo alle den tragiske ulykka med Learjeten i USA. Noen ganger kommer det mange flyulykker i korte perioder, og så går det lengre tid igjen mellom de.. Morten Steen http://www.airpics.com"'>http://www.airpics.com" TARGET=_blank>http://www.airpics.com - Hundrevis av flybilder Siter
Gjest Skrevet 1. november 1999 Skrevet 1. november 1999 Hei! I går satt jeg og en kammerat av meg å så på cnn. Tror jeg registrerte 3 forskjellige tall i går og nå når jeg leser igjenom linken som ble lakt ut så nevnet de et nokså høyere tall igjen. Hmmm er det en hai eller er det noe annet som gjør at de er så enormt usikkre på antallet. Jeg må bare få sakt det, det er ikke bra ! ------------------ Hilsen Tor Harald Tessem thtessem.b3.nu Beklager evt. Skrive feil! Siter
Roald Hansen Skrevet 1. november 1999 Skrevet 1. november 1999 En liten faktaopplysning om flyet: Serienr 24542, B767-366(ER) PW4060-motorer, levert 26/9-89 til EGYPTAIR, registrering SU-GAP. (Opplysningene er basert på talsmannen for EgyptAir på JFK i CNN-intervu i går om flyets registrering, og William Hamrs-lista.) Roald Siter
Øystein Eker Skrevet 1. november 1999 Skrevet 1. november 1999 Grunnen til at det mye ulykker der er vel at det mye flybevegelser i området. Statistisk sett så er det fler bilulykker på motorveien I Drammen enn en grusvei i Snertingdal. Ellers i flymiljøet så er det en "sannhet" at flyulykker kommer 3 og 3 samtidig. Siter
Helge Bø Skrevet 1. november 1999 Skrevet 1. november 1999 Det siste nå iflg CNN er at var urolige luftlag i området på det tidspunktet og at flyet kan ha fløyet inn i et enormt lufthull og mistet totalt oppdriften i samme sekund. Dette kan være årsaken til at flyet mistet høyde fra FL330 til FL190 på under 55 sekunder. Ekspertene sier at radarbildene viser at flyet plutselig opphørte å fungere som et fly, og deretter falt som en stein. De sier også at 767'en trolig stupte loddrett i havet siden svært få vrakdeler er funnet. Uhyggelige greier...og stakkars sjeler. mvh Helge. Siter
Gjest Skrevet 1. november 1999 Skrevet 1. november 1999 Til Øystein Eker: Tror ikke det er helt sant at det skjer flere ulykker på motorveien i Drammen enn på en grusvei i Snertingdal. Det bor nemlig en tulling? med corwette med 600-700 hester der, og han er mye ute kjører med den. (Kjenner han siden han hadde Fina bensinstasjon og i samme distrikt som fattern). Vel han kjører sikkert mest på asvalten med corvetten. Måtte bare si det! Bent Marius Siter
Gjest Skrevet 2. november 1999 Skrevet 2. november 1999 Hei! Jeg må si meg enige med Øystein Eker for her i stavanger så var det 3 bilulykker på en dag, på motorveien. Så jeg tror det er mer bilulykker en fly ulykker i hvertfall. Slik så det var i går regna enormt mye og jeg tror jeg lå i ca 70 til 80 på motorveien selv om jeg har rimelig gode regndekk som er faktisk litt beregnett på slikt føre. Men det jeg ville frem til her er at jeg fikk en BMW opp på siden min og jeg tipper at han lå i ca 140 til 160 ca ca ca ca. For karen der forsvant utrolig fort pluss at jeg så at baken på bilen ikke satt så godt på veien. Han måtte korrigere bilen hele tiden. Ja ja dette var litt utenfor disk. men jeg er helt enige med Øystein Eker. Jeg må bare beklagelig si det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ------------------ Hilsen Tor Harald Tessem thtessem.b3.nu Beklager evt. Skrive feil! Siter
Gjest Skrevet 2. november 1999 Skrevet 2. november 1999 Uten å skulle spekulere i årsaken til tragedien, vil jeg likevel arrestere ordet "lufthull". Det ER IKKE hull i luften slik at man "mister totalt oppdriften"! Turbulens er vertikale strømninger i luftmassene - og kan skyldes uvær, friksjon mellom raske luftstrømmer, bølgedannelse over fjell eller andre grunner. Men luften blir altså ikke borte eller "tynnere" eller noe sånt. Pressen har misbrukt lufthull-uttrykket så lenge at det til og med har sneket seg inn i dette opplyste [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] forum, la oss alle bidra til at det forsvinner igjen! Ellers finnes endel saklig informasjon om denne ulykken - og mange andre flyrelaterte temaer - på den utmerkede websiten http://www.avweb.com/"'>http://www.avweb.com/" TARGET=_blank>http://www.avweb.com/ der det er enkelt og problemløst å bli medlem. Med vennlig hilsen ------------------ John Andreassen LN-NRK [Edited by John A 02-11-1999.] Siter
Gjest Skrevet 2. november 1999 Skrevet 2. november 1999 Hei! John A. Wow det viste jeg ikke i det hele tatt [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Jeg gjorde ikke det. Jeg har bare hørt ordutrykket lufthull og det er alt. Men vet du om noen linker på nett der dette blir beskrevet med tegninger o.l. jeg liker å lære om Været og vind. Vet ikke men det er det som fasiserer meg mest. Jeg driver også på å lager en vær side på hjemme siden min veldig dårlig til nå men prøver å få den fin. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] http://home.sol.no/~thtessem/html/ver.htm"'>http://home.sol.no/~thtessem/html/ver.htm" TARGET=_blank>http://home.sol.no/~thtessem/html/ver.htm Men takker for at du la inn dette innlegget for eg har lurt lenge på dette med "lufthull" [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ------------------ Hilsen Tor Harald Tessem thtessem.b3.nu Beklager evt. Skrive feil! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.