Gjest Skrevet 11. oktober 2000 Skrevet 11. oktober 2000 Hei, Ved kjøring av STAR lurer jeg på hvordan skal man forholde seg, hvis man ikke får klareringen for oppgitt STAR? f.eks. "VBX118, You are cleared for the MESNALI 2 ECHO - arrival" Man har da tidligere fått at man kan forvente en bestemt STAR. "Expect MESNALI 2 ECHO arrival at Gardermoen for rwy 01" For det hender jo at ATC har litt mye å gjøre, slik at man gjerne blir borte i mengden, eller man rett og slett mister kontakten med ATC. Kan man entre denne uten klarering, eller skal man da vente (Holding) ved "entering point", inntil man får denne? mvh. Arnt Kalseth VBX118 Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 11. oktober 2000 Skrevet 11. oktober 2000 Du skal ALLTID følge siste klarering, nærmer du deg et punkt hvor du ikke har videre klarering må du gjøre ATC oppmerksom på det (Coast one one eight approaching (evt coming up to) mesnalia, expecting further clearence) elns. Du skal aldri gjøre noe du ikke er klarert for (to epxect mesnalia to foxtrot er ingen klarering men et lite forvarsel om hvilken klarering du kan vente deg). Har du mista radiokontakt med ATC squawker du 7600 og flyr videre inntil kontakten er tilbake :-) Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen, VBX004 som desperat prøver å holde følge meg deg Siter
Gjest Skrevet 11. oktober 2000 Skrevet 11. oktober 2000 quote: Originally posted by Tarjei Lundarvollen: Du skal ALLTID følge siste klarering, nærmer du deg et punkt hvor du ikke har videre klarering må du gjøre ATC oppmerksom på det (Coast one one eight approaching (evt coming up to) mesnalia, expecting further clearence) elns. Du skal aldri gjøre noe du ikke er klarert for (to epxect mesnalia to foxtrot er ingen klarering men et lite forvarsel om hvilken klarering du kan vente deg). Har du mista radiokontakt med ATC squawker du 7600 og flyr videre inntil kontakten er tilbake :-) Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen, VBX004 som desperat prøver å holde følge meg deg Heisann, Takk for svar Tarjei, Dette var hele poenget, hadde fått expect MES2F, og fikk ingen klarering. Hva jeg skal si om desperate piloter vet jeg ikke, men det høres ikke så bra ut. PS Har jobbet idag, så det blir ikke så mange timene......... mvh Arnt OK VBX118 Siter
John Andreassen Skrevet 11. oktober 2000 Skrevet 11. oktober 2000 Tror det var meg som glemte å klarere deg videre fra MES, Arnt. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image] Tarjei har riktignok helt rett - man kan ikke fortsette lengre enn siste klarering - men hvis du lover å ikke si det til noen, så passet det bra at du fortsatte likevel..... Bot og bedring (ihvertfall bedring) loves herved [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ------------------ John Andreassen LN-NRK Siter
Roar Eli Sandøy Skrevet 11. oktober 2000 Skrevet 11. oktober 2000 Bare sånn til slutt, flyr jeg som pilot, klarert til MES (med exepct MES arrival) og er snart over MES uten å ha fått klarering - da ville jeg ha rapportert inbound MES , feks 5 nm inbound Mesnali, da vil de fleste ATC skjønne at noe bør sies nå veldig snart, og du får som regel den starklareringen din. Det er ikke ofte at det er hensiksmessig at du skal holde ved her feks MES, og som regel har bare atc glemt det, og da kan en påminnelse være kjærkommen (ja, og jeg har og glemt piloter, men jeg gjør mitt beste for å ikke gjøre det for ofte [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] ) ------------------ Roar Sandøy http://home.online.no/~eisoere/VACCN/" TARGET=_blank>VACC Norway http://home.online.no/~roa-sand/irc/" TARGET=_blank>"Irc for Dummies" Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.