Skrevet 29. oktober 1999 25 år Har et spørsmål til dere der ute. Jeg chartret i 1977 et fly for en tur fra Sola til Aberdeen, alt jeg vet om dette flyet er at det var en to motors propeller nokså stor kansje en DC-et eller annet. Firma som eide flyet eller leide det het NORFLY. Jeg har forsøkt over lenger tid å finne ut av dette, men må nok melde pass her. Håper noen av dere har svar til meg, kansje også flyet det dreier seg om, for bruk i FS98 Takk ------------------ LN-AFO
Skrevet 29. oktober 1999 25 år Hei Arno! Det var muligens en Convair 440 Metropolitan du chartret. Husker disse fra min barndom i Tromsø. Stod en gang ved RW 01 da en av disse kom inn for landing. Flyet var bare noen få meter over hodet på meg. Det var "spennende" for en ung gutt med flydilla. Hilsen Svein
Skrevet 29. oktober 1999 25 år Det står en convair på flymuseet på Sola. Var i flygbar stand inntil 4-5 år siden da den ble satt på bakken på grunn av gangtid på motorene. Vet derimot ikke hvem den har gått i trafikk hos. MVH Kjetil O
Skrevet 29. oktober 1999 25 år Husker kanskje feil fra den tiden jeg løp rundt med bremseklosser og aggregat: Tror de hadde 2 eller 3stk CV-580 moddet med turboprop.??? Den ene eller alle ble solgt/omlakkert til Partnair. Lakkeringen var ikke så omfattende. Hvis jeg har rett så har du flyet med litt anderledes lakk i filbiblioteket. PS Kjetil. Den på flymuseet (ex SAS?) var det en gjeng med entusiaster som holdt liv i. Het noe sånt som "Norwegian Metropolitan Club". De fløy rundt på flystevner og tjente penger på seightseeing. Men når man flyr passasjerer så er det endel krav som dukker opp. Bl.a nødlys lyslist i gulvet. Dette hadde de ikke råd til og flyet havnet på museum. [Edited by Øystein Eker 29-10-1999.]
Skrevet 30. oktober 1999 25 år Norfly hadde to C580'ere (LN-BWG og -BWN) - husker de fløy subcharter for SAS (frakt-post) og Braathens. Partnair overtok dem i 1985 og vi vet jo alle hva som skjedde etterpå :-(
Skrevet 30. oktober 1999 25 år Imponert over kunskaps nivået på dere der ute. Har fått det jeg var på jakt etter. Takk til alle! ------------------ LN-AFO
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.