Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Korr ska vi reis?

Featured Replies

Australia fikk nettopp sin world update i MSFS, så det blir jo sikkert et kontinent en må få satt av tid til å utforske. Det fikk meg samtidig på tanken, hvor i verden er det gøy å fly og hva bør utforskes, fyll gjerne på steder dere kan anbefale. Her er mine topp 5.

1. Helgelandskysten, hele Norge byr naturlig nok sin ville og vakre natur, men her holder jeg strekket opp fra Trøndelag og opp til Salten (Bodø) som det mest spektakulære og undervurderte.

2. Hindu Kush, Afghanistan er jo blitt et land en har fått et forhold og sympati til, med nydelige fjell og elver som har gravd seg gjennom terrenget i tusenvis av år.

3. Kerala, Indiaturen jeg hadde her tidligere ble en vekker med ekstreme kontraster, fra nord til sør, der jeg spesielt vil trekke fram den smaragdgrønne delstaten helt i sør, med både regnskog og enorme elver.

4. Bayern, alpelandskapet i sørlige Tyskland har også blitt et sted jeg har fått sansen for, med mange interessante steder å besøke.

5. Storbritannia, spesielt Skottland byr på mye her, som er fint å utforske, med været klimaet der gir.

Enig i punkt 1, men for meg er Lofoten og nordvestlandet med Sunnmørsalpene omtrent like spektakulære. Egentlig hele Norges kyst og fjell mot vest!

Jeg har brukt mangfoldige timer med Cessna 208 Caravan rundt omkring på små grusstriper i Alaska. Her har du høye fjell, dype daler, fjord og tundra. For ikke å snakke om skiftende og krevende værforhold. Anbefales.

Jeg sitter selv å fabulerer om en liten runde i Sør Amerika. Vurderer å fly rundt kontinetet, passer bra å starte til høsten fra nord da er det sommer lengst syd i desember!

Vurderer også å følge en eller annen stor elv, missisippi for eksempel.

Jeg har jo snart kommet meg i mål med jorda rundt, så må jo ha noe nytt å finne på! 😎