Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Noen som har fått denne ved oppstart av MS2024

Featured Replies

2 timer siden skrev Ole Jonny Snarheim:

Hvorfor kan man ikke laste ned hele simmen?så slepper man sånne ting?

Fordi den er ALT for stor for en privat disk?

• Author

Hei Ole Johnny, har disker til det så det skal jeg gjøre, jeg trenger heller ikke mere enn Nordic og Europa. Men til Magnar, enig i det du sier, dette er for dårlig av Microsoft. En hel verden skal jo streames nå, dette er bare et eksempel på hvor sårbare vi er i den digitale verden. Det var OK i dag tidlig men simmen starta opp med en del endringer jeg ikke har satt opp iallefall. For å avslutte litt positivt. MS2024 skuffer meg noe voldsomt, jo, flott scenery og grafikk men resten er langt fra ferdig utviklet. Vil man nærme seg en hjereinnfark er det bare å begynne med MS2024, hehe.

Her var det mye negativt. Ja, vi er sårbare i vår moderne verden, men MSFS er en bagatell hvis det verste skulle skje, like sannsynlig at strømmen blir borte og DA er vi virkelig sårbare.

Har brukt MS flight sim siden FS4, og vi har aldri hatt bedre flysimulatorer enn nå uansett bugs her og der! Koser meg med MSFS2024 hver dag uten nevneverdige frustrasjoner.

• Author

Hei Magnar, du har vel rett i alt det der, trøbbla ei hel uke jeg nå men det ser ut som det begynner ordne seg nå. Frustrasjonen har begynt legge seg og da blir det vel stas tenker jeg. FS4 er vel min fartstid også, det vi har i dag har vi jo bare drømt om i alle år. Så jo da, dette blir bra det.

22 timer siden skrev Ole Jonny Snarheim:

Hvorfor kan man ikke laste ned hele simmen?så slepper man sånne ting?

Fordi simmen er på flere petabyte hvis man skal laste ned absolutt alt. Så, men mindre du har et par tusen harddisker stående i rack hjemme hos deg så blir nok dette litt vanskelig. MSFS streamer alt av data, satellitt foto samt alt annet sånn at selve simmen bare tar opp en bitte liten brøkdel. Alternativt om du ønsker å ha hele simmen på disk uten å være avhengig av internett så er nok X-Plane veien å gå )

Jeg er så gammel att jeg har prøvd alt. Har hvert mede fra microsoft sin første sim på disketter..

Det jeg prøver å si er att for min del så flyr jeg mest Cessna 172 lokalt +litt bush flyging.(Reinsjegere inn på Hardangervidda)

Så for min del trenger jeg ikke hele verden, bare Scandinavia Google maps tar ikke så stor plass?

I x-plane er det mulig.

Om man får tak i både hd mesh og Ortho som vil ta mye plass.

Er basert på hvilken zoom level man laster ned på hvor vram kan bli problem.

Om tar pause til airfoillabs737 kommer ut og SSD ikke koster en formue...

https://flyawaysimulation.com/downloads/137/x-plane-hd-mesh-scenery-v4/

Om problem med flysim er tid brukt på oppsett...

Edited by joandreas