Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger litt innspill.

Modellen min er detaljert med PBR-teksturer, men de viser ikke tegn til påvirkning ved regn i sim. Finnes det en måte å få dem til å bli blanke/reagere på regn i simulatoren? Jeg har spurt på FSDeveloper forumet, men forstår ikke helt tilnærmingen all den tid platformen er over bakkenivå: https://www.fsdeveloper.com/forum/threads/make-pbr-textures-react-to-environmental-effects.459506/#post-930456 . Har noen av dere med forståelse for teksturer anledning til å tolke, eventuelt supplere med deres erfaringer?

Skrevet
Den 8.1.2025 klokken 23.10 skrev Finn Kristoffer Hansen:

Er ukjent med sketchup men. Får du opp alle teksturene når du åpner modellen i MCX? Altså alle de 3 forskjellige teksturene.

Har modellen flere enn ett materiale? Isåfall fungerer noen av de eller ingen?

Takk for svar! :) Alle teksturer fungerer akkurat som de skal. De legges inn med normals i MCX, og det vises fint inne i simulatoren. Det er kun effekt-delen jeg ikke får noe resultat med, dvs. snø vises som det skal, men regn viser ingenting.

Når du skriver de "3 forskjellige teksturene", hva sikter du til da?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...