Vetle T. Fosse Skrevet 8. januar Skrevet 8. januar Hei, jeg trenger litt innspill. Modellen min er detaljert med PBR-teksturer, men de viser ikke tegn til påvirkning ved regn i sim. Finnes det en måte å få dem til å bli blanke/reagere på regn i simulatoren? Jeg har spurt på FSDeveloper forumet, men forstår ikke helt tilnærmingen all den tid platformen er over bakkenivå: https://www.fsdeveloper.com/forum/threads/make-pbr-textures-react-to-environmental-effects.459506/#post-930456 . Har noen av dere med forståelse for teksturer anledning til å tolke, eventuelt supplere med deres erfaringer? Siter
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 8. januar Skrevet 8. januar Er ukjent med sketchup men. Får du opp alle teksturene når du åpner modellen i MCX? Altså alle de 3 forskjellige teksturene. Har modellen flere enn ett materiale? Isåfall fungerer noen av de eller ingen? Siter
Vetle T. Fosse Skrevet fredag klokken 16:32 Forfatter Skrevet fredag klokken 16:32 Den 8.1.2025 klokken 23.10 skrev Finn Kristoffer Hansen: Er ukjent med sketchup men. Får du opp alle teksturene når du åpner modellen i MCX? Altså alle de 3 forskjellige teksturene. Har modellen flere enn ett materiale? Isåfall fungerer noen av de eller ingen? Takk for svar! Alle teksturer fungerer akkurat som de skal. De legges inn med normals i MCX, og det vises fint inne i simulatoren. Det er kun effekt-delen jeg ikke får noe resultat med, dvs. snø vises som det skal, men regn viser ingenting. Når du skriver de "3 forskjellige teksturene", hva sikter du til da? Siter
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Hmm, etter litt nærmere research så viser det seg jo at 3d modeller faktisk IKKE reagerer på regn.. Jeg hadde for meg det jeg altså. Eneste måten å få det til da er å bruke aprons, men det fungerer jo ikke når helipads'ene dine ikke er på bakkenivå.. Kanskje i 2024? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.