Skrevet 11. november 2024 11. nov Hei! Jeg jobber med et prosjekt hvor jeg trenger høydedata til et bygg. Hvordan får dere som er godt inni dette tak i høydedata? Eller er det bare guesstimates?
Skrevet 11. november 2024 11. nov Premium Medlem Bruk hoydedata.no . Der kan du finne sånn ca. høyder på bygninger.
Skrevet 12. november 2024 12. nov Forfatter 14 timer siden skrev Stig A. Togstad: Bruk hoydedata.no . Der kan du finne sånn ca. høyder på bygninger. Flott, takk!
Skrevet 12. november 2024 12. nov De fleste kommuner har kart med høydedata. Du kan velge å lage snitt gjennom bygg og da vises høyden som kotehøyder både på terrenget og takflater.
Skrevet 12. november 2024 12. nov Forfatter 6 timer siden skrev Tor Arild Danielsen: De fleste kommuner har kart med høydedata. Du kan velge å lage snitt gjennom bygg og da vises høyden som kotehøyder både på terrenget og takflater. Kan du vise til en nettside, eller et eksempel? Jeg forstod ikke helt hva du mente. Har søkt på Stavanger kommune sine nettsider for å finne noe informasjon men sliter litt...
Skrevet 13. november 2024 13. nov Premium Medlem 13 timer siden skrev Vetle T. Fosse: Kan du vise til en nettside, eller et eksempel? Jeg forstod ikke helt hva du mente. Har søkt på Stavanger kommune sine nettsider for å finne noe informasjon men sliter litt... https://hoydedata.no/LaserInnsyn2/
Skrevet 13. november 2024 13. nov Forfatter Flott! Ser det går an å tegne høydeprofil i tillegg hvor "overflate" kan inneholde bygningstak og slikt, så da tror jeg vi er på god vei
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.