Premium Medlem Tor-Håkon Bergseng Skrevet 2. september 2024 Premium Medlem Skrevet 2. september 2024 Heisann godtfolk! Da har plutselig mine Saitek pedaler begynt å "klikke" plagsomt mye ved sentrering (begge retninger). Jeg har søkt litt rundt og funnet ut at det virker å være "center detent" som forårsaker dette. Det kommer også opp en haug linker til folk som fjerner denne for å bli kvitt lyden, samt kunne finmanøvrere mer nærmere senter. Mitt spørsmål er om det er noen av dere her som har gjort dette og kan bekrefte at det er verdt å begi seg ut på? Sånn jeg ser det så er det ikke noe særlig mange alternativer å få kjøpt her til lands til en okay pris for en student nå til dags. Jeg er også selvfølgelig også redd for å ødelegge noe om jeg skal prøve meg på dette, men den klikkinga begynner å bli litt frustrerende Siter
Premium Medlem Tor-Håkon Bergseng Skrevet 2. september 2024 Forfatter Premium Medlem Skrevet 2. september 2024 Det er forøvrig 2.5 år siden jeg kjøpte de, så lurer rett og slett på å ta de med tilbake til Elkjøp å se hva de sier. Den klikkinga er ihvertfall høy nok til at pedalene ikke kan brukes etter den bedre halvdelen har lagt seg Siter
Marius Sparby Skrevet 3. september 2024 Skrevet 3. september 2024 Vet ikke om det å ta de med tilbake til Elkjøp gjør så forferdelig mye, siden de fort kan hevde at dette er normal bruksslitasje. Verdt et forsøk, vel og merke. Personlig så ville jeg røska ut detent'en og fortsatt å bruke de til noe annet ryker. Bare husk å være forsiktig, og for gudenes skyld: bruk hansker når du holder på inne i pedalene! Tipper pedalhuset er fullstappa med fett, og å få det gørret av henda er ikke spesielt morro. Du har også funnet ut hvorfor mange i de diverse simulatorcommunity'ene mener at Saitek-produktene er overprisa: De holder ikke så forferdelig lenge før de begynner å utvikle problemer. En del av de eldre X52-produktene har vært greie, men f.eks. X56 er en katastrofe av ekstreme dimensjoner. Alternativet er enten å bruke en helsikes masse penger på noe annet (MGF Crosswinds, Thrustmaster TPR, Virpil ACE etc), eller å gå den ruta jeg går, nemlig å bygge de selv. Sistnevnte går greit om du har en 3D-printer eller kjenner noen som har en, pluss litt ting en finner på Biltema og AliExpress. 1 Siter
Premium Medlem Tor-Håkon Bergseng Skrevet 3. september 2024 Forfatter Premium Medlem Skrevet 3. september 2024 14 minutter siden skrev Marius Sparby: Vet ikke om det å ta de med tilbake til Elkjøp gjør så forferdelig mye, siden de fort kan hevde at dette er normal bruksslitasje. Verdt et forsøk, vel og merke. Personlig så ville jeg røska ut detent'en og fortsatt å bruke de til noe annet ryker. Bare husk å være forsiktig, og for gudenes skyld: bruk hansker når du holder på inne i pedalene! Tipper pedalhuset er fullstappa med fett, og å få det gørret av henda er ikke spesielt morro. Du har også funnet ut hvorfor mange i de diverse simulatorcommunity'ene mener at Saitek-produktene er overprisa: De holder ikke så forferdelig lenge før de begynner å utvikle problemer. En del av de eldre X52-produktene har vært greie, men f.eks. X56 er en katastrofe av ekstreme dimensjoner. Alternativet er enten å bruke en helsikes masse penger på noe annet (MGF Crosswinds, Thrustmaster TPR, Virpil ACE etc), eller å gå den ruta jeg går, nemlig å bygge de selv. Sistnevnte går greit om du har en 3D-printer eller kjenner noen som har en, pluss litt ting en finner på Biltema og AliExpress. Takk for god input! Da blir det nok å ta ut detenten tenker jeg Er nok dessverre ikke bemidlet til å gå for noe dyrere greier enn så lenge hehe. 1 Siter
joandreas Skrevet 3. september 2024 Skrevet 3. september 2024 (endret) Disse er helt fine om man ikke har råd til winwing / virpil. https://www.proshop.no/Spill-Tilbehoer/Turtle-Beach-VelocityOne-Rudder-Pedals-Microsoft-Xbox-One/3130194 spørs hvor mye man liker de bliligste thrustmaster. syntes de er for glatte til seriøst bruk. Endret 3. september 2024 av joandreas Siter
Marius Sparby Skrevet 3. september 2024 Skrevet 3. september 2024 3 minutter siden skrev joandreas: Disse er helt fine om man ikke har råd til winwing / virpil. https://www.proshop.no/Spill-Tilbehoer/Turtle-Beach-VelocityOne-Rudder-Pedals-Microsoft-Xbox-One/3130194 spørs hvor mye man liker de bliligste thrustmaster. syntes de er for glatte til seriøst bruk. Fire løk for de der?! Noen har gått i skole hos Thrustmaster når det kommer til overprising. Fy dæven. Siter
joandreas Skrevet 3. september 2024 Skrevet 3. september 2024 (endret) nærmere 3500 https://www.prisjakt.no/product.php?p=11910121 ikke det samme som racing der direct drive med moza i spissen har tatt over billigmarkedet. logitech / thrustmaster lager bare utstyr for billigsegment og har null innovasjon. Endret 3. september 2024 av joandreas Siter
Premium Medlem Tor-Håkon Bergseng Skrevet 3. september 2024 Forfatter Premium Medlem Skrevet 3. september 2024 Detent ble fjerna, men ene pedalen kilte seg, og da en prøvde å få den på plass spratt det ut noe mer plast og noen små metallpinner, så blir nok nye om ikke så lenge De virker dog enn så lenge. Siter
Premium Medlem Tor-Håkon Bergseng Skrevet 3. september 2024 Forfatter Premium Medlem Skrevet 3. september 2024 Turtle Beach er bestilt forresten Siter
Premium Medlem MagTvei Skrevet 3. september 2024 Premium Medlem Skrevet 3. september 2024 Veldig fornøyd med mine Turtle Beach, bruker GA setup. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.