Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 11. november 2023 Premium Medlem Skrevet 11. november 2023 WU15 har laget en del kluss med Askøybroen. Denne har nemlig blitt dobbel etter oppdateringen. Doblingen skyldes at jeg har ts-bergenfeatures installert (bergenfeatures laget jo en erstatning for stygge default broer til Askøy og Sotra). Tar jeg ut ts-bergenfeatures, sitter jeg igjen med en mer korrekt (enkel) Askøybro. Dessverre så forsvinner da også erstatningen for Sotrabroen, og denne vises da i en forferdelig default form. Så spørsmålet blir da hvem som har tid, kompetanse og lyst til å lage en ny modell for Sotrabroen 1 Siter
Premium Medlem MagTvei Skrevet 6. januar Premium Medlem Skrevet 6. januar Der kom den: https://flightsim.to/file/87100/the-sotra-brigde-sotrabrua Siter
Steinar Bakke. Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar 7 timer siden skrev MagTvei: Der kom den: https://flightsim.to/file/87100/the-sotra-brigde-sotrabrua === Yppelig. Men nu har jeg glemt hvordan vi fjernet den gamle Sotrabrua i 2020, gi meg et tips.??? Siter
Premium Medlem MagTvei Skrevet 6. januar Premium Medlem Skrevet 6. januar Den blir automatisk fjernet av den nye i denne mod'en. Siter
Steinar Bakke. Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar 19 minutter siden skrev MagTvei: Den blir automatisk fjernet av den nye i denne mod'en. == Perfekt i 2024 men i 2020 blir det dobbelt, med den gamle. 1 Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 8. januar Forfatter Premium Medlem Skrevet 8. januar Jeg har gjort en del forsøk, hvor jeg har installert Erik Hanøy sin Sotrabro (fra FS 2024) og fjernet pakken med ts-bergenfeatures (som inneholder både Sotrabroen og Askøybroen). Min erfaring er at fjerningen av bergenfeatures tar bort så mange gode endringer i terrenget, at jeg ender med å legge inn igjen bergenfeatures (med dobbel Askøybro), og fjerner Erik sin Sotrabro. Det aller beste hadde vært om Thomas kunne fjerne begge broene fra bergenfeatures, slik at resten beholdes i denne pakken. Jeg har prøvd å kontakte thomassonor på PM, men har ikke fått svar fra ham (vet ikke om han er aktiv på FS lengre). Er det noen som kjenner til Thomas og har kontakt med ham? Vet at Kjetil (WombiiActual) hadde en dialog med Thomas under utvikling av ENBR sceneryet Siter
YngveP Skrevet torsdag klokken 09:31 Skrevet torsdag klokken 09:31 Kan man evt fjerne Japan scenery? Da bør jo begge broene som Thomas la inn forsvinne? Man kan så legge inn Erik Hanøy sin Sotrabro. Askøybroen kom jo i siste update på Nordic scenery. På den måten kan man beholde ts-bergenfeatures med alle fordelene og slippe dobbel askøybro? Jeg får ikke prøvd dette før over helgen evt.. 1 Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet torsdag klokken 14:57 Forfatter Premium Medlem Skrevet torsdag klokken 14:57 (endret) Den 7.1.2025 klokken 0.35 skrev Steinar Bakke.: == Perfekt i 2024 men i 2020 blir det dobbelt, med den gamle. Jeg lånte en exclude fil fra ts-bergenfeatures ("SotrabroenSHP.bgl") og la denne inn i scenery folderen til Erik Hanøy sin Sotrabropakke. Dette betyr også at layout.json må genereres på nytt i Sotrabropakken, før denne legges inn i FS 2020 Community mappen. I dette tilfellet må ts-bergenfeatures fjernes. Så viste det seg at ts-bergenfeatures inneholder flere forbedringer enn jeg er villig til å forsake. Jeg har derfor lagt tilbake ts-bergenfeatures, og tatt ut igjen Sotrabroen. Nå håper jeg bare at vi kan finne en løsning, som gjør det mulig å bruke bergenfeatures sammen med Sotrabroen (uten å få doble broer Endret torsdag klokken 14:58 av Gunnar van der Meeren Siter
Steinar Bakke. Skrevet torsdag klokken 16:31 Skrevet torsdag klokken 16:31 1 time siden skrev Gunnar van der Meeren: Jeg lånte en exclude fil fra ts-bergenfeatures ("SotrabroenSHP.bgl") og la denne inn i scenery folderen til Erik Hanøy sin Sotrabropakke. Dette betyr også at layout.json må genereres på nytt i Sotrabropakken, før denne legges inn i FS 2020 Community mappen. I dette tilfellet må ts-bergenfeatures fjernes. Så viste det seg at ts-bergenfeatures inneholder flere forbedringer enn jeg er villig til å forsake. Jeg har derfor lagt tilbake ts-bergenfeatures, og tatt ut igjen Sotrabroen. Nå håper jeg bare at vi kan finne en løsning, som gjør det mulig å bruke bergenfeatures sammen med Sotrabroen (uten å få doble broer === Takk for tipset. Det gjorde det enkelt med. MSFSLayoutGenerator. PS. jeg har gjort som Deg, lagt tilbake, ts-bergenfeatures. Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet fredag klokken 18:58 Forfatter Premium Medlem Skrevet fredag klokken 18:58 Den 9.1.2025 klokken 10.31 skrev YngveP: Kan man evt fjerne Japan scenery? Da bør jo begge broene som Thomas la inn forsvinne? Man kan så legge inn Erik Hanøy sin Sotrabro. Askøybroen kom jo i siste update på Nordic scenery. På den måten kan man beholde ts-bergenfeatures med alle fordelene og slippe dobbel askøybro? Jeg får ikke prøvd dette før over helgen evt.. Og det var BINGO! Fjernet WU Japan, la inn Erik Hanøy sin Sotrabro og ts-bergenfeatures! Da er broene slik jeg ønsker dem, samtidig som øvrige scenery forbedringer fra ts-feartures er beholdt. 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.