Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei folkens!

Vet dere om det finns mulighet til å teste ekte flysimulator (slik som brukes av flyselskapene ved training etc) mot betaling?

I Norge eller i Europa?

Skrevet

CAE har flere simulatorer på Gardermoen. Kjenner du noen som jobber der er det sikkert mulig å få mulighet til å prøve. Hva det eventuelt koster vet jeg ikke. I Tønsberg har Simuflying en fix base Boeing 737 800 simulator hvor alle kan kjøpe seg tid. Jeg trur det fortsatt koster 1900kr/time. Jeg var der i november, og skal dit igjen snart. Selv om simulatoren ikke har bevegelse, så får du en god flyfølelse. Det er også mulig å leie simulatorer i Berlin og Barcelona, men prisene er ganske høye for en time.

Skrevet
  Den 24.4.2023 klokken 14.17 skrev Bernt Inge Eide:

Kan man uten å være pilot, få prøve den?

Det kan du helt sikkert, om du har penger nok å tilby ;) Du må også ha simulator instruktør som du også må betale for. Vet ikke timesprisen, men har hørt at den er ganske stiv. Jeg betalte vel litt over 220.000 i 2017 for en DHC8 type-rating og da får man gjerne kraftig rabattert pris på timene. Men bare å forberede deg på at du fort kan bli både svimmel og kvalm de første timene til du blir vant :D 

Skrevet
  Den 24.4.2023 klokken 14.37 skrev Jan Reidar Storelvmo:

Det kan du helt sikkert, om du har penger nok å tilby ;) Du må også ha simulator instruktør som du også må betale for. Vet ikke timesprisen, men har hørt at den er ganske stiv. Jeg betalte vel litt over 220.000 i 2017 for en DHC8 type-rating og da får man gjerne kraftig rabattert pris på timene. Men bare å forberede deg på at du fort kan bli både svimmel og kvalm de første timene til du blir vant :D 

Kan jo egentlig bli svimmel og kvalm bare av prisen der da. Men det hadde vært veldig gøy å prøve. Må vel vinne en del ganger i lotto først kanskje! 🙃

Skrevet
  Den 24.4.2023 klokken 20.13 skrev Bernt Inge Eide:

Kan jo egentlig bli svimmel og kvalm bare av prisen der da. Men det hadde vært veldig gøy å prøve. Må vel vinne en del ganger i lotto først kanskje! 🙃

Etter min mening får du mye mer for pengene om du kontakter din lokale flyklubb og ber om en introduksjons tur. Da får du fly selv i virkeligheten med instruktør og det er også mye billigere :) 

Skrevet
  Den 24.4.2023 klokken 20.13 skrev Bernt Inge Eide:

Hvis du åpner linken i innlegget mitt lenger oppe så ser du prisene. 🙂

Skrevet

Hei

Jeg vil anbefale deg en tur hos Simuflying i Tønsberg. Der føler du virkelig at du er i en ekte simulator. View er fantastisk. Mye av utstyret er originalt også omgjort til å fungere i simulatoren.

Det er ikke en motion simulator, men da han har noe vibrasjons styring på denne så vil du føle både taxe og turbulens. 

Se link Simuflying

Jeg har vært der 4 ganger og det er en fryd hver gang.

Skrevet
  Den 25.4.2023 klokken 12.30 skrev Christian Andrè Todal:

Hei

Jeg vil anbefale deg en tur hos Simuflying i Tønsberg. Der føler du virkelig at du er i en ekte simulator. View er fantastisk. Mye av utstyret er originalt også omgjort til å fungere i simulatoren.

Det er ikke en motion simulator, men da han har noe vibrasjons styring på denne så vil du føle både taxe og turbulens. 

Se link Simuflying

Jeg har vært der én gang, blir nok ikke siste gang. Anbefales!

Skrevet
  Den 25.4.2023 klokken 12.20 skrev MagTvei:

Datteren min gjorde det ifjor, hun fikk en times tur i LN-YJY og var kjempefornøyd!  https://kjellersportsflyklubb.no/flyparken/

Ja, det vil jeg tro. Er noe helt annet å fly i virkeligheten enn i simulator. Selv ikke en full motion 737 simulator kan måle seg med en time i en Cessna 172 etter min mening :) 

Skrevet
  Den 25.4.2023 klokken 12.30 skrev Christian Andrè Todal:

Hei

Se link Simuflying

Jeg har også vært der, meget bra simulator👍

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …