Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har oppgradert maskinen min med nytt OS (win 11 home), nytt hovedkort (Asus strix B550-e hovedkort) og ny M2 SSD minne (Kingston Fury 2 TB, 7300 read/ 700 write)

Jeg er usikker på om jeg selv startet indeksering av SSD eller om Windows selv gjorde dette.

Er dette egentlig nødvendig å ha indeksering aktivert, eller kan jeg bare hake ut dette?

Noen som har peiling på dette?

Mvh

SigmundIndeksering.jpg.7d0cade2f89cc4b6dcdd24916ca00c55.jpg

Skrevet

Nåvel, det jeg vet siden DOS tider er at indeksering stort sett er laget for kontorrotter, så dokumenter snarest skal dukke opp. Ettersom jeg ikke har det behovet, og ikke har behov for at disken alltid skal snurre for å finne dokumenter og kaste bort tid på det (ettersom jeg slettes ikke er en kontorrotte)... slår jeg alltid indeksering av.

• Like 1
  • Moderatorer
Skrevet

Jeg rører den ikke , men som Andrew sa før i tiden så var det litt å hente på det for "kontorrottene"
i dag er alt så superaskt at jeg ofrer det nå slettes ikke en tanke (selv gammel DOS bruker)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...