Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

SU7 har som vanlig noen overraskelser for oss som prøver å lage ting.

- Åpning og bygging av prosjekter resetter assistance options.

- Hvis du lager et nytt prosjekt så bygges det ikke hvis man ikke legger inn et thumbnail bilde (bruk contentinfo fra airport sample).

- Kan ikke lagre eller bygge pakke hvis noen parking spots ikke er koblet til taxiways.

- Hvis man lager en ny flyplasspakke for å modifisere en eksisterende flyplass og legger til parking spots så undertrykkes alle default parking og taxiways selv om man ikke aktiverer deletes. Gjelder ikke runways.

- Dersom man endrer på en .gltf fil direkte i en pakke i community uten å kjøre den gjennom package builder så kræsjer MSFS under oppstart.

Noen flere?

• Like 2
Skrevet

Assistanceproblemet og Aircraft editor problemet har blitt fikset hos Asobo, men ukjent når den fiksen slipper ut til resten av oss. Tidligere har vi vært nødt til å vente til neste sim update med sånt.

Sitat

FYI, the Assistance reset issue has been fixed on our end too - again no ETA yet but we will keep you posted as soon as we know more

The Aircraft Editor problem has already been fixed on our end. I don't have an ETA yet but will get back to you as soon as I do.

SU7 Build Project is totally broken - MSFS DevSupport (flightsimulator.com)

• Like 1
Skrevet

Til opplysning: Jeg hadde problemer etter SU7 med at det tok flere minutter å åpne prosjekter som inneholdt SimObjects. Sletting av all cache, settings filer, SDK og så full reinstallering av MSFS (gikk unna på under 2 timer) har fullstendig fikset dette problemet.

• Like 1
Skrevet

Rettelse: Det VAR fikset, men problemet kom tilbake og jeg ga opp Scenery editor i desember. Har nå funnet problemet etter timesvis med testing. Det er Reno-pakka! Når Reno-pakka er installert så tar det flere minutter å åpne et prosjekt. Når jeg sletter Reno-pakka i content manager så åpner den prosjektene på rundt 6 sekunder. Lykke til hvis andre sliter med dette.

(En bi-effekt av testingen er at jeg gikk gjennom console loggen ved oppstart og manuelt rettet alle røde feil i defaultfiler. Blant annet fjernet feilaktige AI versjoner fra c172 float+ski aircraft.cfg og slettet xbox/microsoft liveries for premium og deluxe fly som jeg ikke har i standardversjonen. Dette reduserte oppstartstid for MSFS med over 45 sekunder.)

• Like 1

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...