JonasBecsan Skrevet 26. august 2021 Skrevet 26. august 2021 (endret) Litt rar tittel kanskje. Sitter å mimrer litt tilbake med mine første år med flightsimming. Det var tilbake i 2003 med Flight Simulator 2004 A Century of Flight. Tilbrakte så mange timer i den simmen og har mange gode minner, men jeg husker imidlertid et aspekt på den tiden som gjorde opplevelsen så mye hyggeligere: Flightsim.no hadde en egen multiplayer-server hvor norske simmere kom sammen for å fly. Det var ikke enormt med aktivitet hver dag, men jeg husker tilfeller det kunne være endel folk på serveren samtidig. Merkelig nok så hadde jeg en følelse av nærvær , selv om jeg ikke nødvendigvis var i nærheten av andre simmere til at jeg kunne se de, som sagt en rar følelse av en mer levende sim-verden. Etter lanseringen av MSFS har jeg boikottet alle andre simmer og kjører ekslusivt MSFS for alle pengene. Mangel på gode add-ons klarer jeg fint å vente på i og med at core-simmen er helt utrolig i mine øyne til at jeg fint aksepterer et par barnesykdommer og lack av advanced content, som jeg vet er på vei. Dog, selv om det er utrolig kult at multiplayeren er global og i sync så du kan se alle andre spillere, så savner jeg den opplevelsen fra den gamle fs.no-serveren. Det var liksom noe helt spesielt med den. Og ja, jeg er fortsatt for pysete til å prøve meg på vatsim. Så ja, ikke så veldig stort poeng jeg prøver å få frem med denne posten annet enn et en liten hilsen tilbake i tid. Takk for mange gode opplevelser hyggelig virtuelt selskap og turer! Endret 26. august 2021 av JonasBecsan 7 Siter
Premium Medlem Dag Baardsen Skrevet 27. august 2021 Premium Medlem Skrevet 27. august 2021 Herlig! Det er straks høst og da kommer det garantert opp flere fellesturer på Discord/Facebook etterhvert hvor man flyr sammen - eller du kan annonsere det selv. De turene som var arrangert i vår var i alle fall fullstappet av folk og trivelige, ifølge dem selv. Facebook: https://www.facebook.com/groups/2591715900946882 Discord-invitasjon mener jeg ligger i en eller annen tråd her. Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 27. august 2021 Moderatorer Skrevet 27. august 2021 Legger til Invite til discord her https://discord.gg/trhXY6cW Siter
JonasBecsan Skrevet 28. august 2021 Forfatter Skrevet 28. august 2021 Takk for tips og invite. Da har jeg joiner begge. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.