Sauron Skrevet 18. juni 2021 Skrevet 18. juni 2021 Hei, Er det noen her som benytter seg av flere LOD når dere lager objekter til scenery i Blender? Hvor viktig er dette i så fall? Videre, er det en enkel måte å få objekter "kolliderbare" på? Slik det er nå kan jeg glatt fly inn i bygninger etc som jeg lager... Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 18. juni 2021 Skrevet 18. juni 2021 Jeg prøver så godt jeg kan å bruke retningslinjene for LOD i sdk dokumentasjonen, men ikke alltid. Alle selvstendige objekter på flyplassene mine har 3 LOD nivå der siste nivå er ca 100 tris og mellomnivået er halvparten av full. Jeg har ikke orka å lage LODs for hovedbygningene på ENBO og ENBR ennå, men shelter, lysmaster, kjøretøy og lignende bruker det. I teorien skal man kunne slå på collision og road material i blender, men har foreløpig bare fått road material til å fungere for helipads. Er ifølge sdk lurt å lage et separat usynlig objekt for disse slik at det blir mindre å beregne for simmen. 1 Siter
Sauron Skrevet 20. juni 2021 Forfatter Skrevet 20. juni 2021 Den 19.6.2021 klokken 0.18 skrev Kjetil Garpestad: Jeg prøver så godt jeg kan å bruke retningslinjene for LOD i sdk dokumentasjonen, men ikke alltid. Alle selvstendige objekter på flyplassene mine har 3 LOD nivå der siste nivå er ca 100 tris og mellomnivået er halvparten av full. Jeg har ikke orka å lage LODs for hovedbygningene på ENBO og ENBR ennå, men shelter, lysmaster, kjøretøy og lignende bruker det. I teorien skal man kunne slå på collision og road material i blender, men har foreløpig bare fått road material til å fungere for helipads. Er ifølge sdk lurt å lage et separat usynlig objekt for disse slik at det blir mindre å beregne for simmen. Er der noe sted hvor dette er beskrevet mer i detalj for Blender? Hvordan gjør man det i praksis? Må man lage nye objekter for hver LOD og hvordan definerer man hva som er hva i Blender? Og til slutt...hvor viktig er dette? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.