Skrevet 9. juni 2021 3 år Som sikkert flere har sett (youtube, microsoft MSFS forum) så tipses det om å sette rendering scaling til 200 i MSFS (For vanlig skjerm/monitor). Switcher du til VR så vil du oppleve en bedre ytelse i VR. Har selv testet det og det er ingen placebo effekt. Forklaring på dette kommer nok etterhvert frem.
Skrevet 9. juni 2021 3 år Takk for tipset! Må testes i kveldinga. Man rører altså ikke innstillingene i VR, men kun setter scaling til 200 under "2D"? Edit: https://forums.flightsimulator.com/t/apparently-200-render-scale-in-pc-settings-does-wonders-for-vr-performance/408242/82 Endret 9. juni 2021 3 år av Arild_Pedersen
Skrevet 9. juni 2021 3 år Jøss, har prøvd det på min ROG STRIX B550-F, Rysen 7 5800X og Reverb G2 og det gir jevnere framerate i VR! 🙂 Håper Asobo finner ut årsaken og implementerer det ordentlig i simmen. Endret 9. juni 2021 3 år av CaptainNetflix
Skrevet 9. juni 2021 3 år Ja dette var snodig. Har fått testet litt nå, og jeg synes også det ble bedre. Virket som at flyten i cockpit ble bedre hos meg(mindre ghosting), men jeg har hatt fin flyt lenge, men ett eller annet skjer her ja. Veldig bra tips, Rune!
Skrevet 9. juni 2021 3 år Da har jeg også fått testet frem og tilbake med C Longitude. Enig med Arild.. noe skjer.. Litt bedre flyt i lav høyde (mindre stuttering) I stor høyde gjør det ingen særlig forskjell hos meg. Jeg har også egentlig funnet greie settings som flyter bra fra før av. Men det er jo veldig rart at å endre settings i 2D gjør en forandring i VR? Skulle vel strengt talt ikke ha noe med hverandre å gjøre i det heletatt. 😵
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.