Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt, addon scenery lastes ikke etter at jeg kjøpte ny pc og lastet ned simulatoren på nytt.

Jeg legger addon inn som  før i community folderen, men simulatoren laster det ikke. Jeg skjønner ikke hva som foregår, det fungerte jo smertefritt på min gamle pc. 

Noen som har vært bort i samme problem eller har noen tips?

• Premium Medlem
Skrevet
7 minutes ago, Asbjorn Knutsen said:

Som sagt, addon scenery lastes ikke etter at jeg kjøpte ny pc og lastet ned simulatoren på nytt.

Jeg legger addon inn som  før i community folderen, men simulatoren laster det ikke. Jeg skjønner ikke hva som foregår, det fungerte jo smertefritt på min gamle pc. 

Noen som har vært bort i samme problem eller har noen tips?

Sjekk hvilken sti som står nederst i UserCfg.opt. Denne finner du i C:\Users\username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache

Slett Content.xml som ligger i samme mappe (evt. flytt den et annet sted).

Start simmen på nytt og se om det hjelper.

Skrevet

Takk for raskt svar.

Slettet Content.xml , men det ble ingen forandring.

Stien i UserCfg.opt slutter i mappen før Community mappen. Prøvde å legge Community til i stien, det skulle jeg ikke gjort for simmen lastes ned på nytt igjen. Ja ja , kansje det virker etterpå 😯

• Premium Medlem
Skrevet
1 hour ago, Asbjorn Knutsen said:

Takk for raskt svar.

Slettet Content.xml , men det ble ingen forandring.

Stien i UserCfg.opt slutter i mappen før Community mappen. Prøvde å legge Community til i stien, det skulle jeg ikke gjort for simmen lastes ned på nytt igjen. Ja ja , kansje det virker etterpå 😯

Community og Official mappene skal ligge direkte under denne stien, men det skal ikke stå Community der...

Skjermbilde.PNG.d76e5866432ec944673d705fc92afd84.PNG

• Moderatorer
Skrevet

bilde.png.291e03316004cdd0d3481e98bae57f53.png
C:\Users\dittnavn\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache
så åpner du UserCfg.opt med notisblokk og i bunnen ser du stien som her hos meg står det
InstalledPackagesPath "D:\FS2020"
det er der du finner community mappen din
se bilde

jpg-2020-oct-9-001.jpg

Skrevet

Takk for begge svar. Jeg finner ikke noe galt med oppsettet mitt. Community mappen er riktig i forhold til UserCfg.opt.

Allt er standard oppsett, samme som på min gamle pc.

Simmen ser ikke addon filene jeg har lagt i Community mappa. Jeg har pakket ut addon med 7-zip og også prøvd med win zip, ingen forskjell.

Hvordan får jeg forandret plasseringen hvor jeg legger addons, må det gjøres mens MSFS2020 installeres?

• Premium Medlem
Skrevet
11 minutes ago, Asbjorn Knutsen said:

Takk får prøve det.

Inneholder ikke Official alle ms flyene, er det greit å flytte de?

Official inneholder alt fra MS/Asobo unntatt selve programmet. Spiller ingen rolle hvor det ligger så lenge det ligger der du har satt InstalledPackagesPath...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...