Gå til innhold

Gruppetur Bolzano-Cortina-Bolzano kl.19

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I kveld vil jeg ta en VFR fra Bolzano til Cortina low'n'slow via Dolomittene. Dersom Dolomittene høres ukjent ut, så kan det informeres om at dette er av de mest spektakulære fjellområdene i Europa og jeg er spent på hvordan de er gjengitt i MSFS2020.

VFR kart finner dere her: https://skyvector.com/?ll=46.460277778,11.326388889&chart=302&zoom=3

Jeg skal samle noen radiofrekvenser å fylle på med i posten samt tegne opp en rute i ettermiddag

dolomites.jpg

• Like 1
Skrevet (endret)

Er gjerne med. Var på biltur i alpene i fjor sommer med datteren min inkl dolomittene, nydelig område med spektakulære fjell og mange stemningsfulle landsbyer. Ikke vært der i MSFS ennå.

Edit: flydd mye fra Bolzano i XP11, spent på hvordan området er representert i  MSFS.

Endret av foxtrotlima
Skrevet

Siste METAR 1650 lokal tid: LIPB 101450Z 34003KT 9999 FEW060 SCT090 26/18 Q1015 RMK MON LIB

Solnedgang lokalt 19:35

Får ikke opp noen flyplass i Cortina på Navigraph, regner med vi har et sted å lande.

Jeg er ReverseBarley10. Lurer bare på en ting før jeg dukker opp: hvordan kommuniserer  vi?

Skrevet

Logg på Discord serveren vår og bli venn med meg der. Da kan vi "ringe" opp og prate som vanlig. Kan være lurt å senke motorlyd i sim så ikke det overdøver vår prat. Her er link: https://discord.gg/KrtKxC

Cortina har ingen flyplass, men kanskje vi finner en slette? Tenkte egentlig å ta en rundtur og kanskje dra litt mer opp i høyden på returen, ellers finnes det en rute litt lenger nord enn den i linken som også kanskje er fin.
Hvis vi lager gruppe i simmen vil vi få samme vær og tid. Skal vi ta av tidlig på skumring?  Vi kan prates på Discord.

Skrevet

Finfin tur i alpene gjennomført. Litt glitchy med multiplayer men Discord fungerte feilfritt. Liten stopp på Campo di Sotto i Cortina d'Ampezzo der det faktisk var mulig å få tak i en flaske med (virtuell) Amarone.

Fikk også til en landing på gressplenen utenfor Hotel Croda Rossa i Carbonin der jeg var en natt i fjor sommer 👍🏻

QdqU8eh.jpg

rLsRSuC.jpg

yYs0fWD.jpg

uPHFSjH.jpg

fl8f78Y.jpg

• Like 3

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...