Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Moderatorer
Skrevet

Har ryddet på Discord serveren
Litt info til brukerene

Chattebua  skriver vi til hverandre om løst og fast
i Talekanalene bruker vi mikrofon
og prater med hverandre når vi er ute og flyr
I Lobbyen kan du "henge" når du venter på aktivitet 😉

Vennligst bruk den kanalen som passer best for flygingen din

Vennligst opprett et Push Too Talk knapp på tastatur eller stikke
 for å prate da åpen mikrofon kan lage en del støy når en flyr .

Helt nederst står brukerprofilen din klikk på tannhjulet der og velg tale og video for å tilordne knapp
Flere kanaler kan opprettes hvis det er behov for det
Vis henyn til hverandre og ha det gøy
Noe som mangler ta kontakt med meg direkte så får vi sikkert til noe

NAC301 på fs2020
Robo_no på Skype

• Moderatorer
Skrevet

Er nok dette som har skjedd klikk på navnet ditt i den kanalen du er så vil du se serverdemping avhuk den så virker lyden igjen
Det kan skje visst du er innaktiv for lenge el.

-2020-sep-15-017.jpg

Mulig du må sette opp kilden til din mikrofon og det gjør du under tale og video

-2020-sep-15-018.jpg.d2d42d1332ca4b2ec8b99fdc8c0ae0e4.jpg

Skrevet

Hei alle sammen
Discord er jammen et eget fag :) Vi satte opp en server for alle og enhver, men ser at det er lite liv på kanalene.
Etter å ha sett på en del andre servere skjønner jeg at vi har satset for lite og har heller ikke resursene til å serve dere medlemmer et skikkelig utviklet tilbud.

Etter å ha tilbrakt et par uker på Discordserveren til MSFS 2020 Norge har jeg sett hvor bra dette tilbudet kan være og hvor mye tid og arbeid eierne faktisk legger i driften av denne. 
Det er daglig gruppeflighter og flere dager har jeg deltatt i spontane VFR-turer med mye hyggelig prat på øret underveis.
Omtrent ukentlig legges det ut planlagte gruppeflighter med flightplans, kart etc, og nå i helgen arrangerte de online nybegynnerkurs i flyging på VATSIM.
Disse gutta har mye bra å by på og det er superfin tone og høy sosial faktor i alle rom jeg har vært i.
Jeg har snakket litt med en av eierne om å samarbeide og selv om dette var en server tiltenkt MSFS exclusive har de laget egne kanaler for alle simmene vi dekker her inne og mye mye mer.
Dette er litt samme tankegangen bak valget om å la flightsimnorway.com kjøre all freeware da Ole rett og slett var mer dedikert og hadde en bedre løsning.
De ønsker oss hjertelig velkommen og jeg anbefaler sterkt å joine server og delta i et herlig samfunn utenfor forumet.

Discord server url:https://discord.gg/w4JANk2B

Facebook: https://www.facebook.com/groups/2591715900946882

• Like 3
  • Premium Medlem
Skrevet

Helt enig @Geir Teigo. If you can't beat them, join them. Ikke det at det var et mål å slå andre, men i alle fall er samarbeide rundt noe som funker mye bedre enn å jobbe opp en helt ny server. Og dobbelt sett blir som regel bare halvparten så bra.

• Like 1
Skrevet

Vi prøver et par plugins for å speile innleggene fra forumet til Discord server som igjen skal generere trafikk til forumet. Ser ikke noen måte å gjøre motsatt i forhold til communety flights etc. men får ta denne annonseringen via Facebook.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...