Nevian Skrevet 17. februar 2019 Skrevet 17. februar 2019 På diverse tutorials på nettet hvor det brukes autopilot på brorparten av flyvingen, så kobles denne ut før landing. Greit nok det, men ofte kobles også auto throttle ut, og jeg forstår egentlig ikke hvorfor. Det må da være hendig å la den være innkoblet for å holde hastigheten stabil helt til touchdown? Siter
Alexander Lun Skrevet 17. februar 2019 Skrevet 17. februar 2019 19 minutter siden, Nevian skrev: På diverse tutorials på nettet hvor det brukes autopilot på brorparten av flyvingen, så kobles denne ut før landing. Greit nok det, men ofte kobles også auto throttle ut, og jeg forstår egentlig ikke hvorfor. Det må da være hendig å la den være innkoblet for å holde hastigheten stabil helt til touchdown? Ved å fly manuelt er man helt avhengig av å gi throttle inputs for å kompensere. Dersom A/T er innkoblet vil denne korrigere etter bevegelsen har skjedd. Ergo får du feil utgangspunkt for å fly manuelt. Spesielt under en approach. Under approach sier vi throttle for pitch og pitch for speed. Altså bruker vi ikke throttler for å styre farten, men derimot for å justere gjennomsynk i lufta. Stikka blir brukt for å styre speeden din. Ergo - Flyr du for sakte pitcher du ned, da vil farta øke osv... Prøv og se litt på ekte cockpit videoer av 737 under landing, så tror jeg du får ett mer realistisk bilde på hvordan en approach utføres Dette er en generell forklaring. Rent spesifikt for 737 er det selvsagt Pilot Operating Handbook som beskriver hva som skal gjøres ved en automatic landing (autoland) hvor A/T og autopilot kan styre flyet helt til man har forlatt rullebanen og står på taxiway. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.