Skrevet 7. november 2018 6 år Hei! Sitter og studerer enroute kartet over Norge/Scandinavia og ser at de fleste airways har en upper limit på FL660. Er det noen som vet hvorfor det er satt en upper limit på FL660 og en upper limit i det hele tatt? Jeg skjønner jo at ingen "vanlige" fly kan fly så høyt likevel så det er vel i praksis ikke behov for en høyere limit sånn sett, men tenkte kanskje denne grensen er satt i samråd med NASA i forhold til romfart osv i tilfelle det skulle komme et kommersielt superfly som ønsker å fly høyere? Concorde cruiset vel rundt FL600? Endret 7. november 2018 6 år av Tor Christian
Skrevet 7. november 2018 6 år Forfatter Ja. Selvfølgelig er det ikke værre enn det når jeg tenker meg om litt selv. Det finnes jo på samme måte ukontrollert luftrom under TMA osv..
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.