Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 12. oktober 2018 Premium Medlem Skrevet 12. oktober 2018 Fikk med meg et svært spennende og interessant foredrag av flygerveteran og tidligere Generalinspektør i Luftforsvaret, Olav Aamoth, med tema F-86 F og K Sabre. Fortsatt gnistrende godt minne og glimrende forteller-evne hos Aamoth, så timene gikk raskt den kvelden i Luftfartssenteret , og selvsagt foregikk stunden med den militære flysamlingens egen Sabre F-86F i bakgrunnen. Da var det spesielt artig å komme hjem til min egen Sabre på "gutterommet", og fyre opp Milviz-modellen i P3D4. Ei stund siden sist, men nå har det blitt noen timer med dette ikonet av flyhistorie. Her noen bilder fra en tur fra Bardufoss til Ørlandet. 3 Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 12. oktober 2018 Moderatorer Skrevet 12. oktober 2018 Fine bilder som vanlig ....hm lenge siden jeg har hatt fyr i den må visst dukke ned i hangaren og kikke etter den Siter
Kim Kristensen Skrevet 12. oktober 2018 Skrevet 12. oktober 2018 Hadde lyst til å dra på det fåredraget, kunne ikke grunnet jobb, det var så bra som ryktene sier? Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 12. oktober 2018 Skrevet 12. oktober 2018 Er litt fascinert av K-Sabren, den har liksom alltid blitt stående i skyggen av den penere lillebroren, synd det ikke finnes en god simulering av den. 1 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. oktober 2018 Forfatter Premium Medlem Skrevet 13. oktober 2018 Sitat lenge siden jeg har hatt fyr i den må visst dukke ned i hangaren og kikke etter den Anbefales, modellen fungerer veldig bra i P3D4, flyr helt nydelig Sitat Hadde lyst til å dra på det fåredraget, kunne ikke grunnet jobb, det var så bra som ryktene sier? Absolutt, Aamoth er en god og kunnskapsrik forteller, og han kommer tilbake ! Neste ut blir RF-84 , og kanskje Starfighter`n Sitat Er litt fascinert av K-Sabren, den har liksom alltid blitt stående i skyggen av den penere lillebroren, synd det ikke finnes en god simulering av den. Helt enig, Aamoth brukte en del tid på den også. F-86 K var jo en saftig videreutvikling med etterbrenner og langt mer avanserte instrumenter. Jeg så den oftere i min barndom, enn F`en , før Freedomfighter`n dukket opp. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.