Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen her som har noen gode tips på kanskje litt ukjente flyfilmer? Det bør være av typen spillefilm, dokumentar eller kortfilm. Jeg prøver nemlig å finne filmer for å vise på en filmfestival jeg tenkte å få satt i gang og regner med at det er mange her som har sett litt av hvert.

Om du har ett minutt så hadde det vært supert om du kunne svare på denne spørreundersøkelsen: https://goo.gl/forms/KLFtC7s9Nndo2WXV2

Tar nok ikke mer enn 1 min :) Og vi kan få noen gode indikasjoner på plass!

Skrevet

Av de litt mer ukjente så er disse verdt en titt, ikke nødvendigvis Oscar-materiale, men mye bra flyscener og underholdende nok.

Les Chevaliers du Ciel
Fransk film om Mirage-piloter, langt i fra noen klassiker, men den har kanskje noen av de lekreste flyscenene som har vært i en film noengang. 

Soar Into the Sun
Koreansk film, har ikke sett den selv, men den ser underholdende ut, selv om alle flyscenene er CGI.

Skrevet

Så en film for noen år siden der en P-38 (?eller kan det ha vært et annet to-kroppsfly?) krasjet i ørkenen og handlet naturligvis om å få lappet sammen flyet nok til å komme seg i sikkerhet.
Husker ikke tittel og finner ikke riktige søkeord for å google det heller. Husker det som en OK film

EDIT: Flight of  the Phoenix
http://www.imdb.com/title/tt0377062/

Aha... det var ikke to kropper på flyet, men to haler :41_pensive:Filmen fra 2004 er en remake av originalfilmen fra 1965. Ser ut som samme flytype ble brukt i begge filmene, men tar vel kanskje feil der.
Fairchild C-119 Flying Boxcar ble brukt i 2004

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...