Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann med-entusiaster!

Vet ikke om det er tatt opp før, isåfall er det bare å fjerne innlegget.

Har selv vært bruker av teamspeak helt siden Teamspeak 2 en gang ble lansert og har stort sett vært fornøyd med det.

Det siste året har jeg brukt en lignende form for tjeneste for kommunikasjon; Discord.

Noen har sikkert hørt om det, og jeg skal ikke skrive et langt innlegg om hvordan det fungerer. Men helt kort forklart så oppretter man en Discord-Channel (samme som en teamspeak server) hvor man kan legge til eller gi tilgang til de man vil. Deretter er det mulig å opprette "kanaler" litt på samme måte som i Teamspeak. Men her slutter likhetene. Kanalene fungerer nemlig som chatrom. Her kan man sende filer, prate og man har mulighet for å legge til "bots" som kan være med å moderere kanalen. Her kan man da f.eks. ha en kanal for Scenery og Addons, en screenshot kanal og evt en generell chat-kanal.

Man kan også opprette egne "voice-channels" hvor man da selvfølgelig kan koble seg til for å slå av en prat.

Discord er et ganske enkelt konsept, det er gratis og vi får i tillegg med de medlemmene som velger å ikke være på facebook. Som nevnt i tidligere poster så er jeg enig i at support bør holdes til forumet, selv om Discord har en relativt god søkemotor som søker gjennom alle chattene etter spesifisert søkeord.

Jeg er medlem i en del "Flightsim" Discorder og om noen er interessert i å se hva alt dette er så er det bare å rope ut så skal jeg få ordnet en invitasjon.

Hva tenker folket om dette? Slenger med en liten video som forklarer det hele litt bedre enn mitt forsøk over her.

Skrevet

Luuuuurer på om vi skal prøve et stunt på egen discord igjen. Har kjøpt en utvidelse til forumet som «smelter» sammen discord brukere og feed slik at info deles mellom forum og discord. Var meningen å gjøre samme integrering mot msfs2020 Norway, men jeg får ikke riktige rettigheter på serveren deres, så da blir det tungrodd. 
Trenger imidlertid en eller kanskje best, TO av dere som DiscordGeneraler, så skal dere få nødvendige tilganger.

• Like 1
Skrevet

Nå skal ikke jeg være vanskelig her (eller jo, er kanskje det 😛 ), men litt prinsipielt:

Skal innrømme at jeg ikke leste brukervilkårene når jeg signa opp på forumet her - men antar at det stod noe at jeg signa opp som bruker til dette forumet og kun det?

Tenker det kan være fint dersom det blir en merge av brukere til discord, så er dette valgfritt?

• Like 1
Skrevet

Ja, @Ø.C.H. har et viktig poeng. Deling av data til tredjepartsleverandører uten samtykke er ikke helt innafor (selv om alle gjør det, også alle dem som nekter for det). Ellers flott initiativ, men dette bør nok være et valg dem som ønsker kan ta hvis dem vil. 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...