Roger Johannessen Skrevet 21. april 2017 Skrevet 21. april 2017 Noen som har fått dette til å fungere sammen? Jeg å Robert fikk det til for lenge siden, men nå etter jeg tok en re install av PC, så sliter jeg med å få,dette til å virke igjen. Kommer ingen daf logo opp ved oppstart. Har godkjent Dafwings.dll ved oppstart. Simconnect virker i følge fsuipc. Har åpnet portene som skal åpnes, sjekka å dobbel sjekka mine innstillinger, å de e riktige. Hjelp mottas med stor takk. Siter
Roger Johannessen Skrevet 23. april 2017 Forfatter Skrevet 23. april 2017 Er det slik at fsx må være installert på Windows disken for å få dette til å virke? Var slik det virket før jeg reinstallerte alt. Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 24. april 2017 Moderatorer Skrevet 24. april 2017 Jeg har Dafsimmappen inne inn i modules mappen så tviler på det Vi hopper på den jobben når du får tid jeg er tilgjengelig etter 1200 du vet hvor du finner meg må på tortur i helsenorge Nå er jeg av å høre på denne sytingen nå skal du på gang igjen ;D ;D 8) : Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 25. april 2017 Moderatorer Skrevet 25. april 2017 Et par sjekk ut muligheter for de som sliter med å få i gang clienten å få logget på Forsiktig når du er inne i regedit !!! Sakset fra Dafsimforumet As I told you, Windows 10 is a crap ! For some obscure reason, Windows decide to exclude some dll ... Why ? We don't know ! Thanks to Stéphane (Vedum), Yves and also Robert, we have the answer, and believe me, it was a needle in a haystack ! Here is a copy of an email I just received from Robert: QuoteHi Ben, Good news. Fixed the issue with dafsim now coming up. Turns out window wrote a ignore command in the registry. The following is what fixed it: go to: HKEY_CURRENT_USER \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ AppCompatFlags \ Layers Deletes all entries that contain ". ~ $ IgnoreFreeLibrary .." If dafwings in part, then it can not start. This is a bug Vista / Seven / Win8 / Win10 I had 2 $ignoreFreeLibrary entries in the registry, Deleted both, and dafwings works again as normal. Hope this info will help others that have the same issue. Thanks, Robert Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 25. april 2017 Moderatorer Skrevet 25. april 2017 Sakset fra Dafsimforumet Hello everyone, First of all, I'd like to thank and congratulate Ben for developing this amazing suite of softwares that allows virtual airlines and other organisations to fly as a community. I've been searching in the forums for the last 2 days why I can't make DAFWings work for FS2004 and FSX on Windows 10 and I didn't find anything until this morning. The solution was simply to place the SimConnect.dll, provided in the DAFWings package, directly in the main Windows directory, most likely C:\Windows. Now it works like a charm! [img alt=]http://www.dafsim.com/forum/Smileys/classic/wink.gif[/img] Happy flying! Siter
Øivind Skau Skrevet 25. april 2017 Skrevet 25. april 2017 Jeg kjører Windows 10 - fine greier - og har ingen problemer med DafWings, uten SimConnect.dll i noen Windows-mappe... Siter
Øivind Skau Skrevet 25. april 2017 Skrevet 25. april 2017 Nei, P3D - men det skal vel ikke bety noe? Siter
Roger Johannessen Skrevet 25. april 2017 Forfatter Skrevet 25. april 2017 Nå har vi prøvd uten hell i halve dagen uten å få dette til. Første gangen jeg hadde problemet, så fikk vi det til å virke. Håper noen der ute kanskje kan hjelpe oss på rett kurs. Siter
Øivind Skau Skrevet 26. april 2017 Skrevet 26. april 2017 Har du prøvd det som foreslås her Roger? Siter
Øivind Skau Skrevet 26. april 2017 Skrevet 26. april 2017 Det med portene er ikke viktig for at DafWings skal starte. Hvordan ser FSX/Modules-mappen ut da? Siter
Roger Johannessen Skrevet 26. april 2017 Forfatter Skrevet 26. april 2017 Alle filer som skal være der, de ligger der. Like før eg går tilbake til WIN 8.1 her. Ja jeg klager kanskje vell mye nå, men når dette virket før re install, men ikke nå med samme settings, så synes jeg det er merkelig. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 26. april 2017 Skrevet 26. april 2017 Nei, P3D - men det skal vel ikke bety noe? Jo, det er endel forskjeller. Siter
Øivind Skau Skrevet 27. april 2017 Skrevet 27. april 2017 Nei, P3D - men det skal vel ikke bety noe? Jo, det er endel forskjeller. Ok! Kan det være noe der da, som gir Roger problemer? Siter
Andrew Thomsen Skrevet 27. april 2017 Skrevet 27. april 2017 Roger og jeg har funnet ut at jeg ikke kan hjelpe mye når jeg har P3D og han FSX, da det er forskjell i hvilke filer som skrives til og endel annet. Og vi har prøvd uhorvelig mye. Mistanken går igjen i retning Win10, og det ryktes siste Win update ikke var helt god mht multiplayer. DafWings Client trenger og en oppdatering, da jeg med airlinere ikke kan gå over FL200 uten å miste hastighet eller aldri nå FL jeg ønsker. Slikt er meget kjedelig. Siter
Roger Johannessen Skrevet 27. april 2017 Forfatter Skrevet 27. april 2017 Kjapp update. Prøvde å legge inn Windows 8.1 så fsx med sp 1 å 2. Deretter dafsim. Ikkje tale om at den vill Siter
Erik Sponaas Skrevet 24. juni 2017 Skrevet 24. juni 2017 Hva er det med DAFSIM serveren ? jeg kommer ikke inn på den. Er det noe som jeg ikke har fått med meg her eller? Den funket jo som bare det før men nå plutselig ikke da ? Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 24. juni 2017 Moderatorer Skrevet 24. juni 2017 Sjekk nå den hadde falt ut av ukjent grunn ;-) Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 24. juni 2017 Moderatorer Skrevet 24. juni 2017 Kan være problemer ser det er ny programware der så sendt melding til Geir om å oppdatere her finner du siste oppdatering for pilot og http://www.dafsim.com/downloads.php Siter
Hans Erik Bye Skrevet 24. juni 2017 Skrevet 24. juni 2017 Ellers så er det mye mer "action" på fscloud Siter
Geir Teigo Skrevet 27. juni 2017 Skrevet 27. juni 2017 Jeg skal oppdatere server ved anledning, og legge ny client til download. DErsom FSCloud er et bedre alternativ og det som faktisk brukes, så kan vi vel bare droppe DafSim..? Eller? Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 29. juni 2017 Moderatorer Skrevet 29. juni 2017 Jeg bruker ikke Dafsim lenger funnet den som et dårligere tilbud og vanskligere å takle Det er mange brukere som aldri har greid å logge seg på DAFSim så ja jeg mener det Fscloud er veldig enkelt brukergrensesnitt og lett å koble til . Bruker også minimalt med resurser og tilgjenngelig for de fleste klienter på kryss av hverandre Der er det også mulig og bygge et Virtuelt selskap hvis ønskelig ...Ikke se på meg da det har jeg ikke peiling på men det er mulig ja Siter
Andrew Thomsen Skrevet 29. juni 2017 Skrevet 29. juni 2017 Støtter denne. Man må være omtrent professor for å bruke dafsim. Orker ikke mer av det. Bruker FS Cloud. Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 25. august 2017 Moderatorer Skrevet 25. august 2017 Dafism Serveren er ikke i bruk lenger i regi Flightsim.no da FsCloud ble et mye bedre alternativ ,enklere å få til og flere bruker World over Siter
Rune Andersen Skrevet 1. oktober 2017 Skrevet 1. oktober 2017 Er det slutt for Dafsim og FsCloud som er viktig for multiplayer? Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 1. oktober 2017 Moderatorer Skrevet 1. oktober 2017 Ja Dadfsim er lagt ned i regi Flightsim.no Vi anbefaler å bruke FsCloud da det er bedre egnet også over flere plattformer og lettere brukergrensesnitt for alle http://www.fscloud.net/ Flere tråder i forumet om den allerede Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.