Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo alle sammen!

Jeg vil gjerne snakke litt om den nye multiplayeren og DAFsim-nettverket og de mulighetene som byr seg. Dafsim-klientene er pr nå, på godt og vondt, noe enklere oppbygd enn det man har tilgjengelig på Vatsim, men fungerer stabilt og har innebygd både voice og WX.  Ift Vatsim har Dafsim den åpenbare fordelen at man har mulighet for ATC/radar uten og være låst til å kopiere virkeligheten slik den er pr i dag. Mange som bruker flysimulator, meg  selv inkludert, er opptatt av historisk flight og gamle, utdaterte cockpiter.  Systemet er også godt egnet til formasjonsflyging noe som gjøre at jeg tenker at det egner seg perfekt for oss som liker og leke med jagerfly.

Ut ifra dette lurer jeg på om vi kan skape et miljø rundt en militær flyplass som feks Andøya eller Ørlandet så unngår vi å komme i veien for sivil luftfart. Der vi vektlegger militær flyging og prosedyrer  (måter og gjøre ting på) der vi flyr formasjon, gjør radar assisterte avskjæringer, display flights, time-to altitude konkurranser, lavtflyging ol +++

Hva tror dere?

Eivin :)

Skrevet

Hvis du flyr et historisk jagerfly i 2017, må man vel gå ut ifra at dette er sivilt registert, slik Spitfire og Mustanger er, og slik LN-STF er og slik Lightningene til Thunder City var. Da følger det vel med noen krav for å fly noe annet enn under VFR forhold. Det er vel kanskje mulig å få dispensasjon men simmere er ofte spontane dyr som bare vil ut og fly der og da. Uansett åpner det for en type aktivitet som Vastim ikke legger opp til som mange brukere ønsker og drive med.

Håpet er å klare å få til et miljø rundt en bestemt flyplass/stasjon der man kan gjøre ting som ikke nødvendigvis egner seg på sivile lufthavner og forvente at det er radar/atc tilstede så mye som mulig.

Skrevet

Hvis du flyr et historisk jagerfly i 2017, må man vel gå ut ifra at dette er sivilt registert, slik Spitfire og Mustanger er, og slik LN-STF er og slik Lightningene til Thunder City var. Da følger det vel med noen krav for å fly noe annet enn under VFR forhold. Det er vel kanskje mulig å få dispensasjon men simmere er ofte spontane dyr som bare vil ut og fly der og da. Uansett åpner det for en type aktivitet som Vastim ikke legger opp til som mange brukere ønsker og drive med.

Håpet er å klare å få til et miljø rundt en bestemt flyplass/stasjon der man kan gjøre ting som ikke nødvendigvis egner seg på sivile lufthavner og forvente at det er radar/atc tilstede så mye som mulig.

Ingen krav til det på vatsim :) Du kan fly akkurat hva du vil :) Kravet er bare at du er i stand til å fly det du sier du kan fly :)

Du kan gjerne fly SID og STAR som IFR med Spitfire så lenge du faktisk er i stand til å følge ruten :)

Man kan gjøre hva man vil utenom Special Air Operations eller eksempelvis komme som Air Force 1 og kreve hele luftrommet stengt og ha full prioritet foran alle :)

Skrevet

DEt hadde vært finfin bruk av MPserveren iallefall. Lykke til med å samle en gjeng. Håper det kan bli til noe bra. Inviter gjerne utlendinger dersom du opererer på utenlanske sider/FB-grupper og, så registrerer vi

Skrevet

Mulig det teknisk sett lar seg gjøre å skvise feks en EE lighning med kun TACAN inn på Vatsim. Jeg er fortsatt litt i tvil.  Men det er ikke det først og fremst denne tråden skulle handle om. Jeg ønsker og vite om folk kunne tenkt seg å være med på noe sånt. Et helt nytt konsept i tilfelle. Litt fritt rett og slett. Åpent for alle som liker og herje med mye kraft og motor og som gjerne drar en vertical climb fra runway opp til 20000ft uten og buste noen regler.

:)

Skrevet

DEt hadde vært finfin bruk av MPserveren iallefall. Lykke til med å samle en gjeng. Håper det kan bli til noe bra. Inviter gjerne utlendinger dersom du opererer på utenlanske sider/FB-grupper og, så registrerer vi

Det hadde vært artig. Kanskje få til et slags Thunder City-VA eller noe liknenede etterhvert med typeratinger som gir virtuelle patcher og alskens jager/bomber/militær-relatert aktivitet. Jeg har bla gjenskapt Olav Aamoths (tdl. skv sjef 331) supersoniske avskjæringsmøster, som INS-fil til SSW F-104G. Alt som trengs er noen til å fly ett-eller annet som kan gå for å være fiendtlige bombefly. La oss si at man må såpass nærme for å få avskjæringen godkjent at man kan oppgi kjennemerkene til disse.

Rating tester for 104 og EE Lightning kan iallefall jeg fikse. For andre flytyper må andre trå til :D

Input og ideer tas imot med takk

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...