Skrevet 16. januar 2017 8 år Da blir det altså Embraer E190 som i 2018 blir de første turbofan flyene med måse på halen, 3 fly er bestilt, med opsjon på 12 til. Spennende blir det uansett ;D http://www.hangar.no/wideroe-kjoper-tre-embarer-e190e/
Skrevet 16. januar 2017 8 år Premium Medlem Må være et slag i trynet på Bombardier som har vært hoffleverandør av fly til Widerøe siden 1968... Uansett, artifg med fornyelse og utvikling. Dash 8-flåten til Widerøe begynner jo å dra på årene, og kortbanenettet får jo stadig færre medlemmer, så dette er nok framtiden.
Skrevet 16. januar 2017 8 år Premium Medlem Ja nå blir det "luftkamper" her nord : Fly Wiking og Ola Giæver svarer Widerøe med å bestille opptil 10 jetfly, men kan ikke si om det blir Bombardier eller Embraer. Hvor og hvordan flyflåten hans skal driftes og vedlikeholdes sier han lite om ??
Skrevet 16. januar 2017 8 år Premium Medlem Ja, det blir spennende å se om Fly Viking blir regionflyselskapenes Colour Air eller Norwegian...
Skrevet 17. januar 2017 8 år Kult! Fløy Superjet til Moskva i November, behagelig maskin og litt mer spennende enn de som det går tretten på dusinet av.
Skrevet 17. januar 2017 8 år Forfatter Hørte bland annet at FlyViking ville kjøpe Forsvarets gamle hangarer på Bardufoss, tviler på at det er beste plassen å starte, men de skal ha lykke til, personelig blir jeg å holde meg til Widerøe.
Skrevet 18. januar 2017 8 år Forfatter For de som ikke har sett E2'en så ser den sånn ut, liker spesielt motorstørrelsen, ser skikkelig sprek ut.
Skrevet 25. januar 2017 7 år Hører rykter om at Fly Viking går for Sukhoi sin superjet ??? Giæver sier mye rart, bl.a. at han skal få fly Sukhoi T-50 / PAK-FA (som kun finnes i enseters utgave; er det veldig sannsynlig at russerne lar en norsk propellflypilot fly solo i en av få prototyper de har?) hvis han kjøper Superjet, så jeg ville tatt hvert eneste ord han sier med en klype salt... Ting kan tyde på at ønsket om å hevne seg på sin tidligere arbeidsgiver (Widerøe) uten å egentlig vite noe særlig om hvordan et flyselskap drives ikke er det aller beste utgangspunktet for å starte et flyselskap i et så lite marked.
Skrevet 25. januar 2017 7 år Har lagt merke til denne karen her.Siste jeg leste var at han skulle kjøpe 20 Sukhoi superjet "til å begynne med",og starte opp Kirkenes-Murmansk (Det er ca. 20 mil å kjøre med bil),også det "til å begynne med",for så å etablere seg videre inn i Russland etterhvert. Noe som husker Feel Air:http://www.thailandstidende.com/component/k2/item/993-feel-air-kaster-kortene,som skulle starte langdinstanseflyving Oslo-Bankok og Oslo-New York? Sitter med samme følelsen når deg gjelder FlyViking.Tøft marked dette.
Skrevet 26. januar 2017 7 år Den hadde sånn flott buk som EE Lightning har. Det synes jeg personlig er et stort pluss. Fly skal ha litt pondus
Skrevet 17. oktober 2017 7 år Forfatter http://e24.no/naeringsliv/wideroee/wideroee-tar-i-bruk-nytt-jetfly/24165178 En liten oppdatering, E2 maskinene skal taes i bruk henholdsvis på to ruter i slutten av April 2018, disse blir Bergen - Tromsø og Bergen - Bodø som lanseringsruter den 24. og 26. April.
Skrevet 17. oktober 2017 7 år Blir det noe av FlyViking,da? De har ikke fått noen lisens ennå. Vel, FlyViking har jo flydd siden slutten av mars i år. Nylig startet rute mellom Ørlandet og Oslo Gardermoen. Med flere ruter i slutten av måneden samt flere fly.
Skrevet 17. oktober 2017 7 år Hører rykter om at Fly Viking går for Sukhoi sin superjet ??? Mye rykter. Tiden vil vise
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.