Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Må være et slag i trynet på Bombardier som har vært hoffleverandør av fly til Widerøe siden 1968...

Uansett, artifg med fornyelse og utvikling. Dash 8-flåten til Widerøe begynner jo å dra på årene, og kortbanenettet får jo stadig færre medlemmer, så dette er nok framtiden.

Skrevet

Ja nå blir det "luftkamper" her nord  ::)  Fly Wiking og Ola Giæver svarer Widerøe med å bestille opptil 10 jetfly,  men kan ikke si om det blir Bombardier eller Embraer.  Hvor og hvordan flyflåten hans skal driftes og vedlikeholdes sier han lite om ??

Skrevet
  • Forfatter

Hørte bland annet at FlyViking ville kjøpe Forsvarets gamle hangarer på Bardufoss, tviler på at det er beste plassen å starte, men de skal ha lykke til, personelig blir jeg å holde meg til Widerøe.

Skrevet
  Den 16.1.2017 klokken 20.08 skrev Kim Kristensen:

Hører rykter om at Fly Viking går for Sukhoi sin superjet ???

Giæver sier mye rart, bl.a. at han skal få fly Sukhoi T-50 / PAK-FA (som kun finnes i enseters utgave; er det veldig sannsynlig at russerne lar en norsk propellflypilot fly solo i en av få prototyper de har?) hvis han kjøper Superjet, så jeg ville tatt hvert eneste ord han sier med en klype salt... Ting kan tyde på at ønsket om å hevne seg på sin tidligere arbeidsgiver (Widerøe) uten å egentlig vite noe særlig om hvordan et flyselskap drives ikke er det aller beste utgangspunktet for å starte et flyselskap i et så lite marked.

Skrevet

Har lagt merke til denne karen her.Siste jeg leste var at han skulle kjøpe 20 Sukhoi superjet "til å begynne med",og starte opp Kirkenes-Murmansk (Det er ca. 20 mil å kjøre med bil),også det "til å begynne med",for så å etablere seg videre inn i Russland etterhvert.

Noe som husker Feel Air:http://www.thailandstidende.com/component/k2/item/993-feel-air-kaster-kortene,som skulle starte langdinstanseflyving Oslo-Bankok og Oslo-New York?

Sitter med samme følelsen når deg gjelder FlyViking.Tøft marked dette.

Skrevet
  Den 17.1.2017 klokken 19.46 skrev Jan Tore Pettersen:

Blir det noe av FlyViking,da?

De har ikke fått noen lisens ennå.

Vel, FlyViking har jo flydd siden slutten av mars i år. Nylig startet rute mellom Ørlandet og Oslo Gardermoen. Med flere ruter i slutten av måneden samt flere fly.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …