Posted December 30, 20168 yr Er det noen som kan dette godt som kan gi meg ett par tips. Jeg er stort sett her og der og overalt. Og når jeg endelig er laina opp med kurven bryter tankeren av og skifter kurs. Mer enn 122000hk må ha påfyll B)
December 31, 20168 yr Kjenner igjen alt det der. Dessverre er det "stick time" som gjelder, og det blir mange, mange forsøk. Pleide og å finjustere stikke og throttle til formålet. Mht. det at tankeren bryter av, så må en finne seg en tid der den flyr rett en periode. Jeg slet med dette i EF2000. Klikka flere ganger og skjøt ned tankeren :-p
December 31, 20168 yr Klikka flere ganger og skjøt ned tankeren :-p ;D ;D ;D ha ha ha, kjenner meg igjen, og æ har vel egentlig aldri fått påfyll. Har vært fornøyd med å "koble" meg på, og ellers bytta tankeren med andre fly for å trene formasjon. Det står litt om flightplan i TackPack, så du kan være forberedt på hvor og når tankeren skifter kurs .
December 31, 20168 yr EF2000 var morsom sånn, og jeg kunne tilmed se de hoppe ut og hørte lydene fra fallsjermene ;D. Jeg ble flink til å koble meg på etterhvert. Intens konsentrasjon så nesten tårene spretter er en del av prosessen.
December 31, 20168 yr Kjenner igjen alt det der. Dessverre er det "stick time" som gjelder, og det blir mange, mange forsøk. Pleide og å finjustere stikke og throttle til formålet. Mht. det at tankeren bryter av, så må en finne seg en tid der den flyr rett en periode. Jeg slet med dette i EF2000. Klikka flere ganger og skjøt ned tankeren :-p Slet også veldig med dette i EF2000 - og har aldri prøvd siden. Vet dog fra gode kilder at dette er særdeles vanskelig i virkeligheten også. Kanskje en grunn til at alle ikke kan eller bør bli jagerpiloter
December 31, 20168 yr Author Det var litt frustrerende dette. Får ikke til å holde maskinen stabilt nok. Ikke noe annet enn trening og atter trening som hjelper altså? Jeg kjører 15 nm legs (natops). Hvis tankeren bare flyr rett frem og jeg ikke får utført tankingen så er jeg iallefall i nærheten av flyplassen slik at jeg får landet maskinen om ikke annet. Har justert spaker og akser men er ikke i nærheten av ønsket stabilitet. -Off!
December 31, 20168 yr Ser ikke bildene dine av en eller annen grunn.. Men finn deg punkter på flyet du skal i formasjon med, som setter deg i riktig posisjon. F.eks. du kan line en antenne til cowlingen på motoren, for avstand, og line oppe leading edge på horisontal stabilizer med trailing edge på vingen (eksempel tatt rett fra fantasien) for høyde. Da har du to referansepunkter du kan hele tiden jobbe for å holde. Ikke fokuser på ett punkt. Å fly formasjon er en dynamisk manøver, og du må hele tiden jobbe for å være i posisjon, og den vil stort sett forandre seg hele tiden Trening gjør mester 8) -Gert
December 31, 20168 yr Author Takk for tips. Kan du se dem nå? Driver og deler fra Google så det er mulig jeg ikke har fått til innstillingene. E
December 31, 20168 yr Author Ser fortsatt ikke bildene. Kan være problemet ligger hos meg? Det er nok ikke det, Gert. Det er flere som har sagt at de ikke ser dem. Jobber m/ saken. E
December 31, 20168 yr Author Enn nå da? Er det noen som kan se dem foresten? Måtte trekke meg litt her da jeg ikke ville ha kurv og slange inn i inntaket. Det skulle tatt seg ut. Selve proben er på venstre ving som bildet viser
December 31, 20168 yr Slet også veldig med dette i EF2000 - og har aldri prøvd siden. Vet dog fra gode kilder at dette er særdeles vanskelig i virkeligheten også. Kanskje en grunn til at alle ikke kan eller bør bli jagerpiloter Jeg hold på å gi opp, men etter to uker begynte det å ligne noe. Finne seg referansepunkter som nevnt, og være hissig med stikkekorreksjoner hele tiden. Jeg skjønner godt at noen aldri kan få dette til, i simmen såvel som i virkeligheten. Og jeg er ikke noe spesielt hissig etter formasjonsflyvning. Å få til å tanke ja, men langvarig tortur i formasjon...feiger jeg ut av :-p Eivin - ett bilde er på plass, de to andre er linker.
December 31, 20168 yr Author "Eivin - ett bilde er på plass, de to andre er linker." Det er bra å høre. Da har jeg kommet videre iallefall. Hva med de to på toppen av posten?
December 31, 20168 yr Author Ingen ting i toppen. Supert. Da skjønner jeg mer av hvordan det funker. Jeg hadde ikke lagt bildene til min delbare album og da funker ikke de gamle linkene.
December 31, 20168 yr Kan ta litt tid å finne ut av det der. Men du har jo en "se på forhånd" (preview) funksjon i de fleste fora. Lønner seg å utnytte den. Bruker den fast jeg.
January 1, 20178 yr Har ikke prøvd AAR i FSX\P3D, men det er rett og slett noe man må trene mye på, og når du koker det helt ned så er det i bunn og grunn snakk om svært tett formasjonsflyging.
January 1, 20178 yr Author Har ikke prøvd AAR i FSX\P3D, men det er rett og slett noe man må trene mye på, og når du koker det helt ned så er det i bunn og grunn snakk om svært tett formasjonsflyging. Den største utfordringen er å holde stabil høyde uten bruk av autopilot. Det går for mye opp og ned. Jeg har kalibrert og finjustert styreinnretninger men både jeg og tankeren lever farlig for å si det mildt.
January 1, 20178 yr Mener at det er slik i tacpack at når du har linet opp, "kommunikasjon" er opprettet med tanker så flyr han en rett kurs. Så det kan være at du er linet opp for langt bak, og dermed ikke er i gang med operasjonen enda.
January 1, 20178 yr Author Mener at det er slik i tacpack at når du har linet opp, "kommunikasjon" er opprettet med tanker så flyr han en rett kurs. Så det kan være at du er linet opp for langt bak, og dermed ikke er i gang med operasjonen enda. Dette er høyst interessant. Jeg kan ikke se at jeg oppnår noen kontakt med tankeren som innleder prosessen selv om jeg slår over bryteren som skal starte selve prosessen fra flyets side. Flyet er under testing for bla å sjekke at koden som skal sørge for dette fungerer, noe det kan hende at den ikke gjør.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.