Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem
Skrevet

Prøver å kobble meg opp på Dafsim,men i hovedvinduet hvor man har innstillinger skjer der ikke noe.Jeg får åpnet vinduet med innstillinger men kommer ikke videre derfra.Finnes der noen tips som jeg kan prøve?

Eneste feil jeg ser er når man åpner vinduet for Metar.

Read: 68 files, 212 liveries managed.

You have joined your session.  Simconnect v3.3 -0.0

Voice Input on

Voice Output on

To change Voice Device : menu -> Options -> Main setup -> Settings

[PAU] Error: No default input device.

[PAU] AudioStreamStart failed(-10000)

Skrevet

Feilmeldingen på de to siste linjene betyr at mic og headset/høytaler ikke er konfigurert riktig.

Jeg får de samme feilene dersom jeg ikke har plugget i headset med mic som jeg til vanlig benytter, men Dafsim fryser ikke av den grunn.

Det er bare en melding som forteller at lydenhet som du har definert, ikke er til stede.

Bare å fortsette å fly :D

• Premium Medlem
Skrevet

Jeg hadde ikke kobblet opp mic og høytaler så jeg var forsåvidt forberedt på att det var feielen som ble skrevet i rødt.

Sjekket ikke server på nett om jeg vistes men jeg trur ikke att jeg var inne.

Jeg har ikke blitt spurt om brukernavn/passord og det trudde jeg jo ville komme opp ved første start.

Har heller ikke fått noen forespørsel om å åpne noen port så ser ikke bort fra att der er noe portproblemer eller brannmur.

Får plundre litt til når jeg får tid/anledning og se om jeg kan finne ut av det.Det er i alle fall ikke riktig att jeg ikke får tillgang til innstillingene.

• Premium Medlem
Skrevet

Har sett videoen og fulgt den til punkt og prikke.

Prøvde med reinnstalering og åpnet i forrkant for port,uten att jeg trur det skal ha noe å si.

Allt ser normalt ut med att man ser logo ved oppstart av sim og får opp hovedvindu.Høyreklikker man på logo i venstre hjørne kommer vinduet for innstillinger opp men derifra kommer man ikke videre.Får ikke åpnet noen av menyene eller underordnete vinduer.

Så vidt som jeg kan se så er allt på plass i modulefolder og i hovedmappe på P3D.Likeså har du oppføring i .dll fila under "Appdata/Roaming/P3d"

Har ikke funnet noen løsning på deres forum heller enda.Spørs om ikke jeg bare må legge dette på "is" en stund.Synd det.

• Premium Medlem
Skrevet

Takk for tilbudet Robert.Det kan godt hende jeg kommer tilbake til dette senere.

Jeg la ut spørsmålet på Dafsim sitt forum og dette ser sannsynligvis ut til å være ett Nvidia problem når man kjører surround.Jeg gikk jo tidligere fra å alltid bruke eyfinity til å prøve Nvidia.Nvidia sin måte å behandle surround er jeg langt fra fornøyd med.Jeg kjørte jo tidliger 5 skjermer,hvorav 3 ble brukt som hovedskjerm og di 2 siste som lå under disse 3 skjermer brukte jeg til andre ting eller jeg kunne kjøre fullscreen og benytte meg av alle 5.Dette får jeg ikke til med Nvidia.Kjører 2 970 kort i SLI og får da ikke benyttet meg av flere enn di 3 hovedskjermene uten att jeg må gå til innkjøp av 3HTG.Jeg må se på om der kan finnes en løsning på om Dafsim kan kjøres i netverket på en annen PC.(Bruker 3 i nettverket) Skal forske litt mere før jeg gir opp,men det ser ikke så lyst ut akkurat i dette øyeblikk.

• Premium Medlem
Skrevet

Nu har jeg antagelig ordnet dette problemet,men får til beskjed att jeg har ikke rett passord eller brukernavn,

Ser att om jeg kopierer eller skriver inn passord så vises dette bare med store bokstaver.Jeg har begge deler i oppgitte passord som jeg har fått.

Vet ikke om mitt brukernavn og passord er gyldig lengre da det er en tid siden jeg fikk det og ikke har benyttet meg av det.

• Premium Medlem
Skrevet

Da har jeg kunnet kobble meg opp på serveren og gjort en testtur mellom Værnes og Røros.

I tilfelle der er noen annen som har flerskjermsløsning og kjører Nvidia i surround Så kan det være greit å prøve denne løsningen.

Problemet jeg hadde viste seg å være i Nvidia.Nærmere bestemt i 2 prosesser som Nvidia kjører.

Du finner di under C:\Programs\NVIDIA Corporation\Display

Løsningen ble for meg å stoppe disse ved å endre navn fra:

nvsmartmaxapp.exe til OLDnvsmartmaxapp.exe

nvsmartmaxapp64.exe til OLDnvsmartmaxapp64.exe

Om man oppdaterer sine drivere senere så må man gjøre denne prosessen på nytt.Der er gitt beskjed til Nvidia om dette problem så kanskje di gjør en fix for dette senere ?

Dette løste og ett annet problem som jeg har hatt med oppgavelinjen.

Den stod bestandig under kun en av di 3 skjermene og jeg har aldri fått til å autogjemme den.

Dette løste seg også med denne fixen og nu fungerer oppgavelinjen slik jeg ønsker å ha den og slik som window lar deg konfigurere den.

Skrevet

Har prøvd litt Dafsim i dag. Det som slår meg som positivt er at det er inkrementell oppdatering av flyene med tanke på kontrollflater, canopy open closed etc, tidligere var det slik at om du hadde 40 flaps på eget fly så ble det også det på andre fly du så. Det er coolt. Løsningen lekker relativt mye minne, dette er et issue som gjør at man går tom etter hvert, synes også at oppdatering av posisjoner napper og hopper litt, jeg skal prøve rett mot hovedserver for og se om dette gir bedre flyt. Tumbs opp for løsningen, men de bør se litt på dette med minne, tror det kunne hvert løst med måte man holder applikasjonen, man slåss litt med andre ressurser dessverre,

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...