Eivin Stensø Skrevet 22. oktober 2016 Skrevet 22. oktober 2016 Trafikken tar seg opp på multiplayeren. Det er artig. Det nye DAFSIM-systemet er mye bedre og mer avansert enn det gamle FShost. Hvis ATC ønskes og LION6 eller LN-EST er inne så kan dere godt spøre om ATC så stiller jeg. Jeg kommer til å ta høyde for at dette er nytt for mange så bare spør og grav. -Vel møtt. E Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 23. oktober 2016 Moderatorer Skrevet 23. oktober 2016 Kunne jo vært moro å få fyrt opp noen "OLDIES" både fly og medlemmer hadde vært stas det Har endelig fått inn Zipperen og nå Så må trene litt med den igjen var blitt noe rusten :-X Siter
Eivin Stensø Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter Skrevet 23. oktober 2016 Det som er veldig fint med multiplayeren er at det ikke er strengt ift til utstyrskrav og prosedyrer. Det gjør at man bare kan ha det gøy og fly alt mulig som har vinger. Feks dra på tur en gjeng med hver sin 737. Helt urealistisk men sosialt og artig. Det er fullt mulig for meg å yte fullverdig service til all multiplayer trafikk uansett om maskinen bærer oppdatert navigasjonsutstyr eller ikke så lenge man er istand til å fly en bestemt heading og en høyde og foreta en innflygning. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 23. oktober 2016 Premium Medlem Skrevet 23. oktober 2016 Ja den type MP-treff ble praktisert blant mange av forumets medlemmer for fire-fem år siden, og vi var oppe i 12-15 deltakere på enkelte "mølje-turer". Fantastisk artig og veldig sosialt. Desverre smuldret miljøet da det antakelig ble for mye "utstyrshysteri", samtidig som vi sleit mer og mer med forbindelsen til server m.m. Filosofien var at man kunne koble seg på MP når som helst, og så kunne man prate og utveksle erfaringer online, samtidig som det ble flydd. Kjempegøy når det fungerte Siter
Rune Andersen Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Vi var 4 stk som testet forrige uke og det fungerte greit. Rune Siter
Kjetil Håvan Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Jeg og kameraten min Bjørn kommer til å fortsette jorda rundt turen vår i Flightsims DafWings server. Mye mer moro det! ;D Det jeg lurer litt på er hvordan ATC fungerer for oss som fly i India for tiden? Blir vi da selvstendig, eller må vi ta kontakt med ATC hvis ATC er pålogget?! Noen som vet noe her, eller er det ikke så nøye? Siter
Geir Teigo Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Vi ser kun trafikk på egen server, men alle servere kan "kobles sammen". Skal prøve, men det fordrer nok aksept fra annen server før vi kan mingle Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Eivin Stensø Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Skrevet 25. oktober 2016 Stor applaus for verden rundt. Det er ambisiøst og ikke minst artig. Hvis det er ATC så bør man ta kontakt da det er vanskelig å ha trafikk i sitt område som man ikke har kontroll over. Det er alltids en mulighet å bare logge av mens man er innafor området. Det beste er å ta kontakt med ATC på .msg i god tid og forklare situasjonen hvis man er usikker. Det er mye som kan løses på den måten. Lykke til og god tur. Siter
Geir Teigo Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Her er to piloter fra forskjellige servere, men tviler på at de så hverandre. En av de er Erik S. Siter
Eivin Stensø Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Skrevet 25. oktober 2016 Til dere fire som nettopp var innom Bodø. -God tur videre!! Siter
Kjetil Håvan Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Vi flyr på flightsim.no servern i dafsim, men vi var helt alene sist vi fløy. Det var første gang også. Men kan flere dafsim servere kobles sammen? Vi fant ingen atc å kontakte da vi fløy heller. Jeg har callsign LN-KJH og Bjørn har LN-BNK, hvis dere skulle se oss der ute, og vi ikke har peiling på hva vi driver med. Lol. ;D Men vi er i India for tida, på tur mot indonesia, og flyr ofte kvelder fra ca kl 20 og utover. Siter
Eivin Stensø Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Skrevet 25. oktober 2016 Hvis du ser Lion6 eller LN-EST så spør om jeg kan stille som ATC for det gjør jeg gjerne. Men det er ikke så mye trafikk at jeg kan ha radaren oppe for da blir det nok mye daudtid Siter
Geir Teigo Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 Ser dere er på langtur. Kos dere:D Vedrørende å koble servere sammen, så er dette noe Dafsim jobber med, men ikke kommet med løsning på enda Siter
Kjetil Håvan Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 Takkåtakk Geir. Ja vi prøver å finne ut av dafsim og hvordan den virker. Regner ikke med vi får atc tjenester før vi nærmar oss norge igjen. En annen ting jeg lurer på er at vi også har Ai trafikk sammen med oss, skal det være slik, eller må vi selv slå av AI trafikken. Trodde ikke prepar3d støttet ai i multiplayer, men så er jo dette tredjeparts utvikling, så det er vel årsaken. En annen ting er at vi så bare andre som fløy i frankrike og tyskland for det meste i kveld. Stemmer det? Siter
Eivin Stensø Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Skrevet 27. oktober 2016 Det hadde vært fint om det også var mulig å se på kartet hvor det er ATC og ikke bare hvem som flyr. Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 27. oktober 2016 Moderatorer Skrevet 27. oktober 2016 Stemmer det Kjetil... Ai trafikken i simmen må du deaktivere selv og blir ikke gjort av Dafsim programvaren .. Siter
Geir Teigo Skrevet 27. oktober 2016 Skrevet 27. oktober 2016 Det hadde vært fint om det også var mulig å se på kartet hvor det er ATC og ikke bare hvem som flyr. Det er på utviklers "ToDo list" Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.