Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du ønsker kontakt med noen av de andre på MP, men du ikke vet hvilken frekvens der er på, skriv .callsign BESKJED for å lage en privat chat.

For å få tak i meg, ville du typisk skrive: .ln-get hei... ettersom mitt callsign er LN-GET.

Når du har åpnet en slik privatchat, kan du velge den nede i venstre hjørne på chat-vinduet, kalt ComboBox. Til vanlig står det OnAir der, men etter å ha åpnet en privat chat, vil callsign til denne mottakeren kunne velges i drop-down liste istedet for OnAir. Beskjeder du skriver vil da kun gå til den ene personen om den er valgt i ComboBox.

Andre DOT-kommandoer:

.CALLSIGN (Ingen/tom beskjed):Fjerner CALLSIGN fra ComboBox.

CALLSIGN BESKJED: Samme som .CALLSIGN BESKJED etter privat chat allerede er opprettet

.X Abed: abed Va adjust the value on the transponder (abcd should be less than 7777 and consistent)- Denne må jeg prøve litt før jeg overetter teksten :)

.WX ENBO: Viser METAR for ENBO

.WW ENBR: Henter METAR for ENBR og setter været globalt i simulatoren (W = Wide)

.WL ENCN: Henter METAR for ENCN og setter været lokalt i simulatoren (L = Local)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...