Geir Teigo Skrevet 30. september 2016 Skrevet 30. september 2016 Hvis du ønsker kontakt med noen av de andre på MP, men du ikke vet hvilken frekvens der er på, skriv .callsign BESKJED for å lage en privat chat. For å få tak i meg, ville du typisk skrive: .ln-get hei... ettersom mitt callsign er LN-GET. Når du har åpnet en slik privatchat, kan du velge den nede i venstre hjørne på chat-vinduet, kalt ComboBox. Til vanlig står det OnAir der, men etter å ha åpnet en privat chat, vil callsign til denne mottakeren kunne velges i drop-down liste istedet for OnAir. Beskjeder du skriver vil da kun gå til den ene personen om den er valgt i ComboBox. Andre DOT-kommandoer: .CALLSIGN (Ingen/tom beskjed):Fjerner CALLSIGN fra ComboBox. CALLSIGN BESKJED: Samme som .CALLSIGN BESKJED etter privat chat allerede er opprettet .X Abed: abed Va adjust the value on the transponder (abcd should be less than 7777 and consistent)- Denne må jeg prøve litt før jeg overetter teksten .WX ENBO: Viser METAR for ENBO .WW ENBR: Henter METAR for ENBR og setter været globalt i simulatoren (W = Wide) .WL ENCN: Henter METAR for ENCN og setter været lokalt i simulatoren (L = Local) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.