Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemer med å stille barometertrykk og få rett høyde der jeg måtte være.

Bare om jeg er pålogget DafSim og setter rett barometertrykk i følge oppgitt Metar fra "real weather", uansett kilde for dette, får jeg feil høyde (med mindre barometertrykket er standar/1013). (Ps; kjører P3dv4).

Noe som har løsning på dette?

Ellers svært fornøyd med den nye multiplayeren og værgeneratoren innebygd i denne.

Spørsmål nr. 2 ;  (Ikke noe stort problem, men til orientering/ Info) Noen som kan vekke denne  ;) eller svare på hva han gjør der permanent?

Parkerte for klargjøring for tur med avgang fra ENZV og denne laget masse "støy" med uendelige masse kontinuerlige av og pålogginger. Uansett om jeg stod i nærheten eller ikke på ENZV.

dafsim1.jpg

• Moderatorer
Skrevet

Sjekket med værmelding du får fra simmen

i meldingsvindu skriv .(punktum)WX ICAO aktuell flyplass eks. enzv trykk enter

Ang Buffalothor så tror jeg bare han har glemt å logge ut

vet han har fått problemer med noe øye greier og har simmen ute av huset / i kjeller så har vel ikke oppdaget det enda

Skrevet

;D Testet litt ja... 

Teksten .WX ENGM ga meg rett metar i chatvinduet om "real wether" fra NOAA er valgt fra DafSim menyen eller ikke, som du nevner Robert. Om valgt (avhuket) i fra Options menyen i DafSim får jeg denne informasjonen uansett automatisk på topprammen i chatvindu. Men, om barometertrykk 1013 er satt i simmen vises rett høyde. Derimot om jeg stiller til rett batometertrykk, som nå i dag var /er 0994 får jeg helt gal høyde. Snakker da om adskillig større variasjon en noen få fot  ;) noe som vel kanskje kan være realistisk nok da "real" Gardermoen varierer litt utfra hvor på Gardermoen (eller på hvilkensomhelst flyplass) du måtte stå.

Ser ut som DafSim ikke klarer å "fortelle" simulatoren (P3d) hva rett barometertrykk er, eller tror rettere at DafSim på ett eller annet vis blokerer simmen fra å få denne.

Sier dette etter følgende test;

Pålogget DafSim Testet jeg ved å laste inn samme metar fra NOAA via lokalt program FSrealWX lite. Kan der "pushe" aktuell Metar manuelt (fra hovedmenyen der) til P3d.

Med det, Viola.... rett høyde og barometertrykk vises.

Når ikke pålogget DafSim "pusher" FSrealWX dette automatisk til simmen.

Lang utredning, men burde gi svar på hvor feilen ligger.

Kanskje interesangt også for Dan / DafSim ?

Skrevet

La inn underliggende post på DafSim forumet October 02, 2016, 10:14:35 AM uten å ha fått svar eller respons på spørsmålet til nå...

Midlertidig (?) løsning; deselect "weather service (and NOAA)" fra Options hovedmenyen i DafSim. Hent været fra annen kilde og det vil da funke med rett barometertrykk, også i DafWing.

Emne; barometric pressure

Innunder; DafWings for FSX, FS2004, FS2002 (General DafWings board)

Is there a solution to the above old question about barometric pressure?

If not …

Do have a similar problem, as follow;

When select to use weather service (and NOAA) from the DafWing option menu my altimeter will always show altitude like it is set to "standard" barometric pressure, disregarding the actual pressure at the time.

Still using DafWing, deselecting the weather service (and NOAA) from DafWing option menu and getting the same NOAA weather service from another source, like for instance, FSrealWX lite, or any other metar source for that matter, the problem is non-existing. I'm then getting the correct altitude setting to the right barometric pressure.

The metars vill be excatly similar.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...