Jheitman Skrevet 24. september 2016 Skrevet 24. september 2016 når jeg har joinet meg på session på den nye serveren til fs.no på dafwing softwaren får jeg opp at jeg må åpne port 55008. jeg sliter med å få fiksa den delen inne i ruten fordi jeg ikke har ip å skrive inn. Jeg skriver inn porten som skal være å alt sånt inne på port forwarding inne på routern. men på slutten liksom. der skal man skrive inn ip å her er jeg lost. hvilken ip skal jeg skrive? Det går ikke ann for meg å skrive www.flightsim.no, da fordi jeg ikke får plass til det. Siter
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 24. september 2016 Premium Medlem Skrevet 24. september 2016 Du kan bruke ledetekst og skrive inn ipconfig og trykke enter.Da får du fram maskinens ip adresse. Ledetekst er ett MS Dos program som ligger under tilbehør i W7.Om det ligger på samme sted under W10 vet jeg ikke og du opplyser heller ikke noe om hvilket operativsystem du har. Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 24. september 2016 Moderatorer Skrevet 24. september 2016 Du finner IPadressen på ditt nettverkskort , Raskeste veien via nettverksikonet nede til høyre på skjermen ;-)evt. (Kontrollpanel ) Kontrollpanel\Nettverk og Internett\Nettverkstilkoblinger velg nettverkskortet ditt ,høyre klikk velg status så detaljer din interne IP adresse er IPv4 adresse (.f.eks 10.0.0.118 eller 192.168.0.31) Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 24. september 2016 Premium Medlem Skrevet 24. september 2016 Så langt har det gått greit hos meg, og jeg ser jo at DAFSim starter ved oppstart av P3D3, men æ finner ingen andre der inne ? Og jeg får heller ikke kontakt i TeamSpeak......?? Siter
Geir Teigo Skrevet 24. september 2016 Skrevet 24. september 2016 Port 55008 blir åpnet på PC'en ved installasjon hos de aller aller fleste. I tillegg må mange åpne denne porten også på router. Det finnes så mange forskjellige routere der ute, så en universal forklaring er vanskelig å gi. Det finnes imidlertid websider med forklaring til så å si alle Routere, og her er en av de: https://portforward.com/router.htm På de routere jeg har hatt oppgjennom, har jeg alltid skrevet 192.168.1.1 i browser for å komme inn til routeradministrasjon. Jeg hadde problemer med dette selv siden jeg har to routere etterhverandre for å spre signalene bedre i huset, men fant ut at multiplayer fungerer utmerket også uten å åpne denne porten. På forumet til DAFSIM sier de bare at opplevelsen med denne porten åpnet er ENDA bedre Det er altså ingen krise om du ikke får åpnet denne før du begynner å fly på MP, men prøv å få den åpnet på sikt. Vedr. voice-server, så har vi testet litt på den innebyggede voiceklienten. Det skal ikke være nødvendig å sette opp teamspeak da dette er innebygget i pilot- og Radarklienten, men det er nok en bedre løsning på nåværende tidspunkt rent kvalitetsmessig. Ser at det er ganske få av de registrerte brukerne som faktisk har koblet seg opp, og håper dette ikke er fordi det ikke klarer det. Synd om det skulle være for vanskelig å faktisk komme seg online... Videotutorial kommer straks Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.