Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 18. september 2016 Moderatorer Skrevet 18. september 2016 http://www.flightsim.no/2016/09/18/flightsim-no-multiplayer-server-lansert/ Du trenger ikke gjøre noe i simulatoren annet ennå sette AI traffik til 0 Bare å starte clienten så er du online. Last ned klient fra link under: Klient for FSX og P3D FSX:Steam Edition Annbefaler de fleste til å logge seg inn på teamspeak for å prate med hverandre da det blir mye mer sosialt og morsomt når en er ute og flyr. Teamspeak ts3se.clanwarz.com:1125 se bilde under http://i.imgur.com/oBM4B6d.jpg[/img]
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 18. september 2016 Forfatter Moderatorer Skrevet 18. september 2016 Har testet litt og oppdaget at det "lagger"(hopper)litt når vi kommer for nærme hverandre og ber derfor om at ALLE låser FPS på 30 når de er på serveren forå se om det kan hjelpe på flyten da free FPS genererer en del mere trafikk på serveren . På forhånd takk ..
Geir Teigo Skrevet 18. september 2016 Skrevet 18. september 2016 Fint om vi tester andre FSHost servere for å se om andre klarer å få myke bevegelser. Vi må også prøve kun FSX og kun P3D deltakere for å utelukke det. I tillegg kanskje en test med default fly? Jeg skal prøve å delta selv i morgen
Ole Christian Jøntvedt Skrevet 19. september 2016 Skrevet 19. september 2016 Hadde samme opplevelse med "lægging" P3dv3.2 og låst på 30 fps. Blir med på en tur i kveld Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk
Geir Teigo Skrevet 19. september 2016 Skrevet 19. september 2016 Vi har prøvd en annen server i dag, og det er samme problem der. Virker altså som lagging eller Jitter er et FSHost problem, ikke et problem som skyldes våre lokale tilkoblinger eller innstillinger. Vi har også prøvd kun default fly + at vi har endret noen innstillinger på serversoftwaren, men det gir lite eller ingen forskjell. Dette er rett og slett ikke godt nok... Jeg har søkt om å opprette egen server for flightsim.no på lik linje med et VA på en løsning som heter DAFsim. DAFsim ser ut til å kunne levere opplevelsen vi er ute etter etter videoer å dømme. DAFsim støtter i tilleg OGSÅ X-plane 9 og 10 i samme sesjon som alle FS/P3D versjonene. Kan se litt mer kronglete ut å sette opp clienten for dere brukere, men en instruksjonsvideo bør ordne den saken. Inntil videre vil FSHost serveren surre å gå, så det er bare å fly SUJRFJX2Xg4
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 19. september 2016 Premium Medlem Skrevet 19. september 2016 Se der ja, det var fine bevegelser. Sånn bør det absolutt være i dagens MP. Det var jo nesten på dette nivået da vi fløy formasjon på 7-8 bombefly for snart 10 år siden
Geir Teigo Skrevet 19. september 2016 Skrevet 19. september 2016 Har nå fått registrert en egen Flightsim.no server på DAFSIM, men her må jeg registrere hvert enkelt medlem for tilgang. Jeg lager en automatisert prosess for registrering via websidene, men mens vi tester ut denne løsningen, registrerer jeg dere manuelt. Registrering trengs for å connecte client til server. HVEM VIL HA REGISTRERING? Trenger navn og mail, så får dere passord og link for nedlasting av klient i retur.
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 19. september 2016 Premium Medlem Skrevet 19. september 2016 Melder meg på : Ernst Furuhatt : ernstf@online.no
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 19. september 2016 Premium Medlem Skrevet 19. september 2016 Legg meg til også... 8) meeren(et)online(dot)no
Tore Stranden Skrevet 19. september 2016 Skrevet 19. september 2016 Tore Stranden post(et)torestranden.net
Ole Christian Jøntvedt Skrevet 20. september 2016 Skrevet 20. september 2016 Ole Jøntvedt : ole.jontvedt@gmail.com Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 20. september 2016 Forfatter Moderatorer Skrevet 20. september 2016 Hvem er online http://www.dafsim.com/map/ KORT BRUKER VEILDNING (ligger vedlagt i installasjonsfilen LES MEG.TXT) Clientsoftware blir sendt i mail til de som ber om registrering For å installere Clienten klikk på dwinstal.exe installer som Administrator Etter installering start simulatoren på vanlig måte Når simulatoren er oppe og kjører trykk SHIFT+TAB for å få frem tilkoblingsboksen Høyreklikk på den runde knappen og du får opp MENY der du kan stille Clienten så innstillingene passer hos deg Velg options Under MAIN er det kun din faste/BASE flyplass som settes inn SAVE etter endring Under Options setup your network må du sette inn i boksen der det står Your DafWings LAN private adress private IP din interne ivp4 adresse eks.10.0.0.102 eller 192.198.02.41 noe liknende Save etter endring SE bilde http://i.imgur.com/xK7okrf.jpg[/img]
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 20. september 2016 Forfatter Moderatorer Skrevet 20. september 2016 Får ikke sendt filen til deg OLE feil e-postadresse [pre]The following addresses had permanent fatal errors ----- <ole.jontvedt@gmail.com>[/pre] Ole Jøntvedt : ole.jontvedt@gmail.com Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk
Hans Erik Bye Skrevet 20. september 2016 Skrevet 20. september 2016 Ønsker tilgang: Hans Erik Bye hansebye et gmail.com
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 20. september 2016 Forfatter Moderatorer Skrevet 20. september 2016 REGISTRER DEG PÅ DEN NYE DAFSIM SERVEREN HER http://www.flightsim.no/mp-server/ Registrering forgår manuelt på server så forvent litt tid før du får bekreftelsemail men vi tar det så fort vi kan De som har sagt fra er allerede registrert og har fått mail Er det noen dere som ikke har fått filen med clienten si fra her
Sam Greenwood Skrevet 20. september 2016 Skrevet 20. september 2016 Slenger meg på her! Sam Greenwood samgreenwood80(a)hotmail.com Er det mulig å være ATC på dette, som med Vatsim? I så fall melder jeg meg til tjeneste (når dere skal ut og fly og jeg har tid til å vøre med).
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 20. september 2016 Forfatter Moderatorer Skrevet 20. september 2016 Sam klikk på linken i innlegget over deg så kommer du til registreringsiden Ja det går også å være(snill) ATC .hehe greit du sier fra så da ordner vi det
Sam Greenwood Skrevet 20. september 2016 Skrevet 20. september 2016 Sånn da gjorde jeg det Robert! Skal være veeeeldig snill
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 20. september 2016 Forfatter Moderatorer Skrevet 20. september 2016 Registrert Bare en ting for å være ATC må du selv få tak i sectorfiler da vi ikke har sånn i butikken ;-) Sjekk i foraet her om du finner ut av det http://www.dafsim.com/forum/index.php?topic=682.0
Sam Greenwood Skrevet 20. september 2016 Skrevet 20. september 2016 Ser ut som det er en egen DAFSIM radarklient det går an å laste ned. Skal se nærmere på det.
André S. Klophus Skrevet 24. september 2016 Skrevet 24. september 2016 Ser det har blitt presisert man må bruke store bokstaver på registrering nå...får du satt nytt passord på bruker aklophus. Eventuelt sette brukernavn til store bokstaver hvis den trenger det også
Geir Teigo Skrevet 25. september 2016 Skrevet 25. september 2016 Det er bare for å unngå at folk skal missforstå. Selv om du har fått passord i små bokstaver så vil det fungere. Dersom du ønsker å endre noe, så ta kontakt ref. http://www.flightsim.no/mp-server/
André S. Klophus Skrevet 26. september 2016 Skrevet 26. september 2016 Hadde fått annet brukernavn enn det som stod i mailen....så med andre_k funka det bedre
Anbefalte innlegg