Skrevet 5. august 2016 8 år http://luftfart.media/2016/08/05/nytt-innflygingssystem-betyr-kortere-flytid-for-meg-og-deg-men-forelopig-kun-pa-tre-lufthavner/ Jeg trodde slik satelittbasert innflyvning allerede var i bruk ved mindre flyplasser i Norge. Når jeg satt på klapp hos Wideroe fra Honningsvåg-Hammerfest-Sørkjosen-Tromsø ble jeg fortalt noe jeg trodde var nettopp dette, en satelittbasert glidebane.
Skrevet 5. august 2016 8 år Du har rett i det Brynjar, men det er likevel to forskjellige teknologier. Noe lesestoff: Flight Global: WIF og SCAT-1 Boeing om RNP
Skrevet 6. august 2016 8 år "Det nye" ligger i at man stoler såpass på flyets og GNS-systemets presisjon at man legger approachene i abnormale svinger og descendprofiler til langt kortere finaler enn tradisjonelle innflyvninger langs extended centerline.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.