Finn Kristoffer Hansen Skrevet 4. februar 2016 Skrevet 4. februar 2016 Hei folkens! Lurte på om vi kanskje skulle tatt en liten multiplayer session på søndag, der vi surrer litt rundt på nye ORBX Notodden? Trenger et par klipp til en showcase-video jeg skal lage, samt at det hadde vært gøy å få litt feedback fra folk! ;D Kanskje Robert har mulighet til å stille server? Noen som joiner? - Finni Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 4. februar 2016 Moderatorer Skrevet 4. februar 2016 Stiller med server hvis det blir noe 8) Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. februar 2016 Premium Medlem Skrevet 5. februar 2016 Når på søndag, og hva slags fly bør alle stille med ? Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 5. februar 2016 Moderatorer Skrevet 5. februar 2016 Ca 1900 og utover passer for meg Flytype .... det meste som ikke er bus Hvis ikke annet blir sagt så blir det P3dv3.1 server Men usikker på hvordan FsHost vil gjøre jobben om noen vil prøve FSX /Fs2004 i såfall blir det et testprosjekt fra min side Si fra folkens hva dere vil Siter
Benjamin Hennes Skrevet 5. februar 2016 Skrevet 5. februar 2016 Jeg stiller. Starter med det som vi blir enig om og når videosnuttene er sikret så må jeg få be om tillatelse å gjøre noe i god gammeldags MP-stil. 737 på Notodden Siter
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Skrevet 5. februar 2016 Ca 20.00 høres bra ut? Tja, min favoritt i den siste tiden har blitt Carenado Pa31 Navajo. Ellers passer jo A2A sine Cessnaer fint inn på notodden. Har også en med flottører! Siter
Hans Erik Bye Skrevet 6. februar 2016 Skrevet 6. februar 2016 Håper å få hengt meg med, hvis alt går etter planen Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2016 Premium Medlem Skrevet 6. februar 2016 hva slags fly bør alle stille med ? Grunnen til at æ nevner dette, er tidligere erfaring med diverse flymodeller. Hvis ikke alle har de samme modellene, vil serveren "putte inn" uforutsigbare erstatninger, med overhengende fare for krasj. Dette var med på å skape masse problemer for den "gamle" søndagsklubben, hvor man etter hvert brukte mer tid på restarting enn man fikk fly !! Mange opplevde også å bli kastet ut av serveren, og mange rare problemer oppstod. Hvis alle deltakerne ikke har de samme modellene, er det bedre å fly med default fly, i tillegg til at alle har samme scenery ( selvsagt ). Siter
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Skrevet 6. februar 2016 Regner med de fleste har A2A piperen? ☺ Trodde serveren bare la inn en default erstatning uten problem jeg Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 6. februar 2016 Moderatorer Skrevet 6. februar 2016 Har ikke opplevd de problemene i P3D enda ....men det vil vises andre flymodeller en det som er tilfelle da den finner en som den tror ligner blandt de du har i hangaren din : Det viktigste er at værgeneratorer ikke blir startet før ETTER dere er innlogget Starter jeg P3D server så legger jeg opp værtema som er identisk med dagens værtema så værgenerator trengs ikke eller et værtema så vi ser innflygningen kommer ann på dagens værsituasjon . Når du logger inn i sim ikke velg værtema sett sim på clear weather da jeg har oppdaget at noen har problemer hvis den står på f.eks ASN værtema Siter
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Skrevet 6. februar 2016 Så det blir hentet fra simmen direkte? No need for activesky? Krysser fingrene for bra vær på søndag da! Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. februar 2016 Premium Medlem Skrevet 6. februar 2016 Trodde serveren bare la inn en default erstatning uten problem jeg Som Robert sier, serveren leter etter fly som ligner, men kan komme opp med tunge, komplekse modeller, og da stopper alt opp. Hvis man i tillegg flyr med scenery og/eller værtema som andre ikke har, er man nesten garantert at serveren krasjer, og alle må starte på nytt. Hvis man fremdeles ikke forholder seg til samme oppsett, vil det bare fortsette å krasje, så har man det gående. Var ikke meningen å spre eder og galle, men det er så mye enklere å få til en god MP-tur hvis man er enige om fly, scenery og vær på forhånd Siter
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Skrevet 6. februar 2016 Mottatt og forstått! Da foreslår jeg cessna eller piper fra A2A. Siter
Hans Erik Bye Skrevet 6. februar 2016 Skrevet 6. februar 2016 Da stemmer jeg for Cessna ! Vassbotten i flyverkstedet er jo norsk importør Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 7. februar 2016 Moderatorer Skrevet 7. februar 2016 [shadow=red,left]Da ser det ut til å bli P3D__v3.1 Server i kveld[/shadow] Logg på serveren IP-Address: 85.167.123.58 Server er oppe fra 1800 og utover Ikke bruk VÆRGENERATOR været blir styrt fra server Bruk fly som du tror de fleste har for opplevelsen skyld og bedre flyt på server Teamspeak3 for kommunikasjon last ned her https://www.teamspeak.com/downloads Adresse ts3se.clanwarz.com:1125 Kom ned til fanen P3Dv3 Dagens vær 11009KT 9999 BKN010 06/05 Q0987 Litt grått men god sikt ned mot bakken Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 7. februar 2016 Moderatorer Skrevet 7. februar 2016 Server er online nå for de som vil prøve før Server vil bli blir restartet ca 1800 Siter
Tore Stranden Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 Laster ned v3.1 nå, håper jeg rekker å installere alt i tide Siter
Hans Erik Bye Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 Håper å komme på i 1915 tiden local time. Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 7. februar 2016 Moderatorer Skrevet 7. februar 2016 Det er bra mere moro flere som kommer Håper de fleste joiner på teamspeak blir litt mere sosialt når vi kan prate med hverandre Siter
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 Ble litt søndagskos på Notodden idag. En liten tur til hokksund, og en del landingsrunder med Robert, Hans Erik og Tore ;D Tore utfører preflight check Ready for start Close formation over notodden sentrum Et par lowpasses Short final runway 12 ..Før vi måtte ta en pause, da Airwing skulle avgårde med sitt Beechcraft - Finn Siter
Rune Andersen Skrevet 11. februar 2016 Skrevet 11. februar 2016 Ønsker å delta. Kan noen legge påloggingsinfo til eventen på forumet før søndagen. Rune Siter
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Skrevet 11. februar 2016 Hei rune Nå var vel dette eventet -forrige- søndag! Men om Robert stiller server, så titter jeg gjerne innom mellom 16 og 18 jeg. : ) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.