Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Lurte på om vi kanskje skulle tatt en liten multiplayer session på søndag, der vi surrer litt rundt på nye ORBX Notodden?

Trenger et par klipp til en showcase-video jeg skal lage, samt at det hadde vært gøy å få litt feedback fra folk!  ;D

Kanskje Robert har mulighet til å stille server?

Noen som joiner?

- Finni

• Moderatorer
Skrevet

Ca 1900 og utover passer for meg

Flytype .... det meste som ikke er bus  ;)

Hvis ikke annet blir sagt så blir det P3dv3.1 server

Men usikker på hvordan FsHost vil gjøre jobben om noen vil prøve FSX /Fs2004 i såfall blir det et testprosjekt fra min side

Si fra folkens hva dere vil

• Premium Medlem
Skrevet
hva slags fly bør alle stille med ?

Grunnen til at æ nevner dette,  er tidligere erfaring med diverse flymodeller.  Hvis ikke alle har de samme modellene,  vil serveren "putte inn" uforutsigbare erstatninger,  med overhengende fare for krasj.  Dette var med på å skape masse problemer for den "gamle" søndagsklubben,  hvor man etter hvert brukte mer tid på restarting enn man fikk fly !!  Mange opplevde også å bli kastet ut av serveren,  og mange rare problemer oppstod.  Hvis alle deltakerne ikke har de samme modellene,  er det bedre å fly med default fly,  i tillegg til at alle har samme scenery ( selvsagt ).

• Moderatorer
Skrevet

Har ikke opplevd de problemene i P3D enda ....men det vil vises andre flymodeller en det som er tilfelle da den finner en som den tror ligner blandt de du har i hangaren din  ::)

Det viktigste er at værgeneratorer ikke blir startet før ETTER dere er innlogget

Starter jeg P3D server så legger jeg opp værtema som er identisk med dagens værtema så værgenerator trengs ikke  ;) eller et værtema så vi ser innflygningen kommer ann på dagens værsituasjon .

Når du logger inn i sim ikke velg værtema sett sim på clear weather da jeg har oppdaget at noen har problemer hvis den står på f.eks ASN værtema

• Premium Medlem
Skrevet
Trodde serveren bare la inn en default erstatning uten problem jeg

Som Robert sier,  serveren leter etter fly som ligner,  men kan komme opp med tunge, komplekse modeller,  og da stopper alt opp.  Hvis man i tillegg flyr med scenery og/eller værtema som andre ikke har,  er man nesten garantert at serveren krasjer,  og alle må starte på nytt.  Hvis man fremdeles ikke forholder seg til samme oppsett,  vil det bare fortsette å krasje,  så har man det gående.

Var ikke meningen å spre eder og galle,  men det er så mye enklere å få til en god MP-tur hvis man er enige om fly, scenery og vær på forhånd  ;)

• Moderatorer
Skrevet

[shadow=red,left]Da ser det ut til å bli P3D__v3.1 Server  i kveld[/shadow]

Logg på serveren IP-Address: 85.167.123.58

Server er oppe fra 1800 og utover

Ikke bruk VÆRGENERATOR været blir styrt fra server

Bruk fly som du tror de fleste har for opplevelsen skyld og bedre flyt på server

Teamspeak3 for kommunikasjon last ned her https://www.teamspeak.com/downloads

Adresse  ts3se.clanwarz.com:1125

Kom ned til fanen P3Dv3

Dagens vær

11009KT 9999 BKN010 06/05 Q0987

Litt grått men god sikt ned mot bakken

Skrevet

Ble litt søndagskos på Notodden idag. En liten tur til hokksund, og en del landingsrunder med Robert, Hans Erik og Tore  ;D

Tore utfører preflight check

UDRzL3lQ.jpeg

Ready for start

c0YrRjNl.jpeg

Close formation over notodden sentrum

Y1k5TW1r.jpeg

d0tzbmFY.jpeg

Et par lowpasses

OWJ4amx0.jpeg

Short final runway 12

R0FXd0Fj.jpeg

..Før vi måtte ta en pause, da Airwing skulle avgårde med sitt Beechcraft

aUdMeCtv.jpeg

- Finn

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...