Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

webarj21_0.jpg

(Bildet er copyright © Comac, og til fri bruk/presse)

 

2. desember 2015: Comac har nå levert første maskin, av

typen: Comac ARJ21 (-700); Comac presenterte deres C919 for

ca. en måned tiden. Men denne ARJ21 er ikke mindre enn ca.

åtte år forsinket. Comac (Commerical Aircraft Corp. of China)

leverte den første maskinen til det kinesiske selskapet:

Chengdu Airlines; som setter denne i bruk tidlig i 2016.

ARJ21 har vært gjenstand for svært mange

forsinkelser, denne maskinen skulle opprinnelig blitt levert

medio 2006, totalt er det 278 bestillinger på maskinen

 

Comcac ARJ21 har 2+3 seating, og typisk seatconfig for 78

til 90 pax, og en rekkevidde på mellom 2.200 og 3.700 km.

 

Maskinen er i første rekke bygget for innenriksmarkedet

i Kina, er ikke sertifisert enda utenfor Kina.

 

 

Les mer bl.a. her:

 

 

Aeronews: "Comac ARJ21’s first delivery":

http://www.aeronewstv.com/en/industry/commercial-aviation/3004-comac-arj21s-first-delivery.html

 

Flygtorget: "Comac leverer det første flyet":

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=11294&utm_source=Airmail&utm_campaign=2b8020b0a5-Airmail+%281528%29&utm_medium=email&utm_term=0_822a74708b-2b8020b0a5-22881105

Skrevet
  • Forfatter

Ja en fin blanding av DC9-20 (sport) og MD-87, med med MD-90 motorer -

hadde helt klart sett flere av slike maskiner; til en avveksling fra alle "grisene"..

Skrevet

Vakkert, så vakkert. Åpenbart inspirert av DC-9/MD-80/B717 - men det er jo på ingen måte negativt. Savner MD-80 på norske ruter. Lite støy og 2+3 konfigurasjonen er jo herlig når man får sitte i 2-seteren.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …