Skrevet 1. oktober 2015 9 år (Pressebilde for fri bruk, copyright © Color Line) Bilder fra jobb om bord på "M/S Color Fantasy": Oslo-Kiel Har flere ganger fått forespørsler, om jeg ikke kan poste litt bilder fra skipet; og nå har jeg samlet sammen bilder fra de kveldene og nettene det har vært rolig om bord. Håper derfor dette faller i smak, fra min arbeidsplass om bord hos Color Line og skipet: "M/S Color Fantasy". Da min arbeidstid generelt kun er om kveld/natt, vil derfor det meste av bildene være nettopp fra dette tidspunktet; og visse bilder kan derfor være noe mørke og litt kornete. Men prøver å få frem litt av stemningen på natten, og tidlig på morgenen - når fortsatt mesteparten av mannskapet sover, og de fleste pax fortsatt ikke har tenkt til å stå opp før om flere timer. Noen av bildene (bl.a. fra Suiten) er fra fritur om bord på søsterskipet: "M/S Color Magic". God fornøyelse: (De fleste bilder er fra vår/sommer nå i 2014/2015) (Pressebilde for fri bruk, copyright © Color Line) Først noen bilder fra dekk og uteområdene: Over: Storebæltsbroen, som vi passerer en gang i døgnet.
Skrevet 1. oktober 2015 9 år Forfatter Så til noen av områdene om bord, la oss starte med Promenaden på Dekk: 7
Skrevet 1. oktober 2015 9 år Forfatter Tax-free området på Dekk:6 midtskips: Over: lugarer med promenadeutsikt helt akter, rett over Gourmet restauranten. Over: Oceanic a-la-carte, akter Dekk: 6 Over: Cosmopolitan Gourmet Restaurant, akter Dekk: 7. Over: Teens Plaza (Ved siden av: Sports Burger Bar), midtskips Dekk: 13. Så noen bilder fra Aqualand, akter: Dekk: 12
Skrevet 1. oktober 2015 9 år Forfatter Over: Adventure Planet, midtskips Dekk: 12 . (her har det dog blitt litt utskiftning av div. maskiner, etter at jeg tok dette bildet) Så noen bilder fra Konferanseavdelingen, midtskips Dekk: 12 :
Skrevet 1. oktober 2015 9 år Forfatter To bilder fra: Color Spa & Fitness Center, forut Dekk: 13 : Over: ett av crew-vaskeriene (hvor vi kan vaske private klær, og evt. uniformer; dersom det er noe man ikke ønske å sende til rens på land). Over: en av mange crew-korridorer, her fra 5-400 korr. Så over til noen bilder fra "M/S Color Magic", og en fritur - i den flotte 5-stjerners lugartypen: "Color Suite" på 25kvm:
Skrevet 1. oktober 2015 9 år Forfatter Over: Fortøyd i Kiel. Så avslutter jeg, men noen bilder fra Kiel:
Skrevet 1. oktober 2015 9 år Forfatter Over: Færder fyr, tatt fra crewlugaren på Dekk: 5 - Skagerrak venter.. Alle bilder er tatt med et kompaktkamera, Canon Digital IXUS990is - som har spec. på 12.1 megapixler og 5x zoom. Samt noen bilder fra mobiltelefon, Samsung Galaxy S4 Active. Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
Skrevet 1. oktober 2015 9 år Takker for titten, altid morro og få se bak kulissene på disse båtene. go lesning på torsdags morran
Skrevet 1. oktober 2015 9 år Bra serie! Fin arbeidsplass det. Kan jeg spør om hva du jobber som ombord? Sent from my iPhone using Tapatalk
Skrevet 1. oktober 2015 9 år Forfatter Takker begge to! Skal se om jeg ikke får postet noen nyere bilder fra både maskinrom, bildekk, Show Lounge (inkl. bak scenen) osv. , og legge til dette senere, dersom interesse for dette. Øystein: PM kommer!
Skrevet 1. oktober 2015 9 år Premium Medlem Fin serie Var på tur med Magic da vi feiret 60 årsdag til min kone.Som forrhenværende sjømann så kunne jeg ikke dy meg om å spørre chiefen da jeg traff på han om der var mulig å få se i maskinrommet.Men det var hvistnok umulig,så legg gjerne ut bilder derfra.
Skrevet 1. oktober 2015 9 år Forfatter Takk for det Stein! Da skal jeg få postet noen bilder fra maskinen, og litt andre ting, forhåpentligvis etter neste friperiode.
Skrevet 3. oktober 2015 9 år Flotte bilder, av verdens største cruiseskip i sin klasse! Jeg tar på meg litt av æren for at bakken (forre fortøyningsdekk) var så fint malt
Skrevet 11. oktober 2015 9 år Hyggelig å se en så velholdt skute. En formidabel oppgradering fra Jahre Lines Kronprins Harald og Prinsesse Ragnhild! Og en enkel måte å oppleve cruisestemning. Ser gjerne mer fra den litt mer tekniske delen av skipet.
Skrevet 30. oktober 2016 8 år Flotte bilder,som gjorde at jeg fikk lyst på å reise en tur med dere etterhvert. Hva jobber du med ombord,forresten ? Sent from my iPhone using Tapatalk
Skrevet 10. januar 2017 8 år Flotte bilder av to flotte skip! Hyggelig å se det er flere som arbeider på linjen. Hva jobber du med ombord?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.