Lars B. Frostad Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 (Pressebilde for fri bruk, copyright © Color Line) Bilder fra jobb om bord på "M/S Color Fantasy": Oslo-Kiel Har flere ganger fått forespørsler, om jeg ikke kan poste litt bilder fra skipet; og nå har jeg samlet sammen bilder fra de kveldene og nettene det har vært rolig om bord. Håper derfor dette faller i smak, fra min arbeidsplass om bord hos Color Line og skipet: "M/S Color Fantasy". Da min arbeidstid generelt kun er om kveld/natt, vil derfor det meste av bildene være nettopp fra dette tidspunktet; og visse bilder kan derfor være noe mørke og litt kornete. Men prøver å få frem litt av stemningen på natten, og tidlig på morgenen - når fortsatt mesteparten av mannskapet sover, og de fleste pax fortsatt ikke har tenkt til å stå opp før om flere timer. Noen av bildene (bl.a. fra Suiten) er fra fritur om bord på søsterskipet: "M/S Color Magic". God fornøyelse: (De fleste bilder er fra vår/sommer nå i 2014/2015) (Pressebilde for fri bruk, copyright © Color Line) Først noen bilder fra dekk og uteområdene: Over: Storebæltsbroen, som vi passerer en gang i døgnet. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Skrevet 1. oktober 2015 Over: bulben. Så noen bilder fra broen: Siter
Lars B. Frostad Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Skrevet 1. oktober 2015 Så til noen av områdene om bord, la oss starte med Promenaden på Dekk: 7 Siter
Lars B. Frostad Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Skrevet 1. oktober 2015 Tax-free området på Dekk:6 midtskips: Over: lugarer med promenadeutsikt helt akter, rett over Gourmet restauranten. Over: Oceanic a-la-carte, akter Dekk: 6 Over: Cosmopolitan Gourmet Restaurant, akter Dekk: 7. Over: Teens Plaza (Ved siden av: Sports Burger Bar), midtskips Dekk: 13. Så noen bilder fra Aqualand, akter: Dekk: 12 Siter
Lars B. Frostad Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Skrevet 1. oktober 2015 Over: Adventure Planet, midtskips Dekk: 12 . (her har det dog blitt litt utskiftning av div. maskiner, etter at jeg tok dette bildet) Så noen bilder fra Konferanseavdelingen, midtskips Dekk: 12 : Siter
Lars B. Frostad Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Skrevet 1. oktober 2015 To bilder fra: Color Spa & Fitness Center, forut Dekk: 13 : Over: ett av crew-vaskeriene (hvor vi kan vaske private klær, og evt. uniformer; dersom det er noe man ikke ønske å sende til rens på land). Over: en av mange crew-korridorer, her fra 5-400 korr. Så over til noen bilder fra "M/S Color Magic", og en fritur - i den flotte 5-stjerners lugartypen: "Color Suite" på 25kvm: Siter
Lars B. Frostad Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Skrevet 1. oktober 2015 Over: Fortøyd i Kiel. Så avslutter jeg, men noen bilder fra Kiel: Siter
Lars B. Frostad Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Skrevet 1. oktober 2015 Over: Færder fyr, tatt fra crewlugaren på Dekk: 5 - Skagerrak venter.. Alle bilder er tatt med et kompaktkamera, Canon Digital IXUS990is - som har spec. på 12.1 megapixler og 5x zoom. Samt noen bilder fra mobiltelefon, Samsung Galaxy S4 Active. Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig! Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Takker for titten, altid morro og få se bak kulissene på disse båtene. go lesning på torsdags morran Siter
Ø.C.H. Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Bra serie! Fin arbeidsplass det. Kan jeg spør om hva du jobber som ombord? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Lars B. Frostad Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Skrevet 1. oktober 2015 Takker begge to! Skal se om jeg ikke får postet noen nyere bilder fra både maskinrom, bildekk, Show Lounge (inkl. bak scenen) osv. , og legge til dette senere, dersom interesse for dette. Øystein: PM kommer! Siter
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 1. oktober 2015 Premium Medlem Skrevet 1. oktober 2015 Fin serie Var på tur med Magic da vi feiret 60 årsdag til min kone.Som forrhenværende sjømann så kunne jeg ikke dy meg om å spørre chiefen da jeg traff på han om der var mulig å få se i maskinrommet.Men det var hvistnok umulig,så legg gjerne ut bilder derfra. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Skrevet 1. oktober 2015 Takk for det Stein! Da skal jeg få postet noen bilder fra maskinen, og litt andre ting, forhåpentligvis etter neste friperiode. Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 3. oktober 2015 Skrevet 3. oktober 2015 Flotte bilder, av verdens største cruiseskip i sin klasse! Jeg tar på meg litt av æren for at bakken (forre fortøyningsdekk) var så fint malt Siter
Lars B. Frostad Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Skrevet 4. oktober 2015 Takk for det Reidar! He he, veldig bra - godt jobbet! Siter
William Nilsen Skrevet 11. oktober 2015 Skrevet 11. oktober 2015 Hyggelig å se en så velholdt skute. En formidabel oppgradering fra Jahre Lines Kronprins Harald og Prinsesse Ragnhild! Og en enkel måte å oppleve cruisestemning. Ser gjerne mer fra den litt mer tekniske delen av skipet. Siter
Frode Skibrek Skrevet 30. oktober 2016 Skrevet 30. oktober 2016 Flotte bilder,som gjorde at jeg fikk lyst på å reise en tur med dere etterhvert. Hva jobber du med ombord,forresten ? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Emil Andersen Skrevet 10. januar 2017 Skrevet 10. januar 2017 Flotte bilder av to flotte skip! Hyggelig å se det er flere som arbeider på linjen. Hva jobber du med ombord? Siter
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 10. januar 2017 Skrevet 10. januar 2017 Haha, artig at dette kom opp nå som jeg er ombord :'D Siter
goffen Skrevet 1. november 2017 Skrevet 1. november 2017 Flott as always Skal ta denne om en uke eller så Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.