Lars B. Frostad Skrevet 28. mars 2014 Skrevet 28. mars 2014 Februar-Mars 2014: 3 x Radisson-Suiter og BMW 5-kjøp: Ble flere overnattinger spredt på to Radisson Blu-suiter, samt en overnatting på Elite Hotels. Den tredje overnattingen på Radisson Blu: Arlandia i Jr.suite, får komme i en senere trip-rapport, ble nok av bilder allerede. Dette ble gjordt spredt utover februar og mars-måned, og passet da på - å få booket ulike rom hos Radisson Blu Göteborg; hhv. i februar og mars. Årsaken til disse overnattingene, var mye kjøring hit oh dit - i tillegg til pendling fra jobb, samt å kikke på flere brukte BMW 525/520/530 i tillegg til prisforslag på fabrikkny BMW 520d xDrive. Dermed ble det en aldri så liten mini-trip rapport, dog uten fly (det kommer i en annen rapport), men med tre ulike Suiter - og litt bil på slutten selvsagt. Enden på visa ble en lekker hvit 2011-modell BMW 525d (6-sylindret: 3.0-liters motor på 204hk) og 8-trinns automat. 1) Radisson Blu: Scandinavia Göteborg: "Residencial Suite" (106kvm) 2) Radisson Blu: Scandinavia Göteborg: "Corner Suite" (76kvm) 3) Elite Hotel: "Stora Hotellet: Jönköping": "Jr. Suite" (ca. 45kvm) 4) BMW 525d, 2011-mod. R6 3.0l. Har tidl. vært på kurs på Radisson Blu: Scandinavia i Göteborg (conversion-kurs fra Airbus til Boeing, hos Primera Air) - og i pauser kunne jeg i flere av korridorene, se "interessante" hotellrom; med tanke på hvor stor avstand det var til neste rom osv. I tillegg til at visse hotellrom var merket; så levde liten tvil om at her var det luksus innenfor. I tillegg til Radisson Blu: Scandinavia Hotel har man også Radisson Blu: Riverside Hotel i Göteborg; men det er førstnevnte hotell som ligger mest sentralt. Mange av suitene, ser man faktisk på bildet under, som er øverste etasje, like under Radisson-skiltet, samt på venstre side, der det er private balkonger osv. I denne trip-rapporten har jeg dermed prøvd ut de to største Suitene på Radisson Blu: Scandinavia Göteborg; men dog ikke den dyreste allikevel, da "Executive Suiten" er mindre enn de to andre - men er såvidt litt dyrere pga. to separate soverom. Da dette ikke var aktuellt for oss, ble det dermed de to mest interessante vi prøvde ut. De har riktignok også en slags president-suite, som heter: "Royal Suite", den er på hele 210 kvm - men kan ikke bookes online, og dermed også utenfor mitt budsjett tror jeg; og regnes derfor ikke med her. Oversikt Suiter på Radisson Blu: Scandinavia Göteborg Hotel: Jr. Suiten (45 kvm) Executive Suit (72 kvm) Hjørnesuiten / Corner Suite (76 kvm) Residencial Suite (106 kvm!) (Royal Suite 210kvm) Først følger Radisson sin egen info, og beskrivelse: Over: i øverste etasje, ser man har flere av suitene - da mange av disse har egen balkong. Rommene: Over: på sommeren er balkongene litt mer interessante, og da også møblert. La oss begynne med det beste, "Residencial Suite" på 106kvm med stor privat balkong: Velkommen inn til Rom: 579, "Residencial Suite" beliggende i 6. etasje (topp-etasje) Over: utgangen til den store private balkongen. Over: gjestetoalettet i gangen. OVer: utsikten var kanskje ikke den mest spennende, men sentralt er sentralt. Inn til hovedbadet: Over: god plass til å dusje på, samt inngang til sauna/badstue til venstre. Over: sauna. Over: ca. 40 stk. håndkleder totalt i Suiten. Over: noen av baderomsproduktene. Over: toalettet separert fra resten av badet. Over: soverommet sett fra badet. Soverommet: Over: egen putemeny. Så beveger vi oss utenfor, på den store balkongen: Over: utsikt over til resten av Radisson Blu-bygget, der vi ser balkongen til flere suiter i femte etasje. Over: voldsomt med busser, på ett og samme bilde. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Skrevet 28. mars 2014 Så forlater vi Radisson Blu-kjeden en lite øyeblikk, slik at det blir kronologisk i forhold til oppholdet - og da er det Elite Hotels; med sitt "Elite Stora Hotellet: Jönköping" og med Jr. suite (hjørnesuite): Over: velkommen til Rom: 137, Jr.suite i 2. etasje. Over: bra med baderomsprodukter! Har bodd på dette Elite-hotellet tidligere, og havnet da i samme etasje - men på den andre siden av bygget. Rett mot veien, og toglinjen - og var derfor ikke veldig imponert; ikke minst siden man da godt hørte både passasjer- og godstog dundre forbi. Bodde også da i Jr.suite, så dette oppholdet var kompensasjon fra hotellet sin side - og denne overnattingen var en helt annen opplevelse enn den tidligere. Så er det tilbake til Göteborg igjen, og Radisson Blu: Scandinavia Hotel Göteborg: Nest-beste rom på hotellet, "Corner Suite" på 76kvm: Velkommen inn til Rom: 379, "Corner Suite" (Hjørnesuite), beliggende i 4. etasje. OVer: stort lekkert badekar i selve soverommet, med led-lys rundt - rundt hjørnet er inngangen til selve badet. Over: og her finner man bl.a. et enormt dusjrom - med tropedusj. Over: ca. 30 stk. håndkleder her, altså ca. 10 mindre enn i "Residencial Suite". Ja så var det noen "få" bonus-bilder, av den egentlige årsaken til disse hotellnettene - samt en del kjøring på kryss og tvers for å finne den (nesten) riktige bilen. Riktignok litt mindre ekstrautstyr enn hva jeg har blitt vant med, med de neste to årene skal denne rå diesel-motoren gjøre nytten sin; i tillegg til at den kler den hvite fargen overraskende godt. Har lenge vært på utkikk etter et fint eksemplar av F10-serien til BMW (nyeste 5-serie), og til slutt falt valget på denne: 2011-mod.: BMW 525d. Rekke-sekser (6-sylindret: 3.0-liters motor; 204 hk), inkl. 8-trinns automat, Comfort-pakke, regnesensor, bi-xenon, del-el. seter foran, motor- og kupevarmer, regnsensor, el. innfelbart hengefester, rygge/parkerings- sensorer foran og bak, keyless-drive, ++++ (svensk-solgt, kun én tidl. eier), samt gått under 50.000km. Det store plusset er at motoren er like stor som på 530d og 730d, eneste forskjellen er marginalt mindre hestekrefter. Ny i Sverige kostet bilen ca. SEK: 490.000, i Norge ca. NOK: 650.000.- Brukt ligger disse 525d på ca. SEK: 300.000 i Sverige, mens i Norge ca. NOK: 450.000.- Drivstoff-forbruk (forrige bil vs BMW) Volvo S80 bensin: 2010-mod. 5-sylindret: 2.5T (231hk) BMW 525d: 2011-mod. 6-sylindret: 3.0 (204hk) Bykjøring: S80: 1.42l. pr mil / BMW 525d: 0.77l. pr mil Blandet: S80: 0.96l. pr mil / BMW 525d: 0.61l. pr mil Langkjøring: S80: 0.69l. pr mil / BMW 525d: 0.51l. pr mil T.o.m 2011-mod. ble både BMW 523i, 525d, og 528i alle levert med de herlige rekke-sekserene på 3.0-liter. Fra 2012-mod., må man nå opp i 530d for å få denne motoren; da 523i/525d/528i nå alle er blitt fire-sylindret på 2.0-liter. Så var denne reisen slutt, nå er det redigering av flybilder som venter - så håper jeg at bildene falt i smak; og kanskje litt informativt for de som tenker på booking av hotellrom i Göteborg. Alle bilder er tatt med et digitalt kompaktkamera av merket: Canon: IXUS 1000HS - som har spec. på 10.0 megapixler, Full HD-video, HS system, samt 10 x optisk zoom. (unntaket er ett og annet mobilbilde, tatt med Samsung Galaxy S4 Active). Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig! Siter
Ole Reidar Dvergsdal Skrevet 23. april 2014 Skrevet 23. april 2014 Flotte bilder som vanlig Lars! Denne bilen blir du garantert fornøgd med Har hatt gleda av å hente to slike samt ein 530D frå Tyskland til Norge og det er ingen tvil om at desse bilane fortjener minst rekkesekser under panseret! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 14. mai 2014 Forfatter Skrevet 14. mai 2014 Takk for det Ole Reidar! Setter jeg pris på! Ja denne bilen fortjener absolutt en sekser under panseret, er veldig fornøyd med - å ha samme motor under panseret på min 525d som finnes på 530d og 730d; har erfaring med samme motor på flere leiebiler av BMW 730d, og selv på den tyngre 7-serien, er det en motor som er meget fin! Synd at BMW fra 2012-mod. og nyere, nå har gjort - at man må opp på 530d i 5-serien, for å få rekke-sekseren på 3.0-liter under panseret. Frem til og med 2011, fikk man jo denne flotte motoren helt fra 523i, inkl. 525d, samt 528i osv. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.