Timmy Brandt Skrevet 10. september 2013 Skrevet 10. september 2013 Hejsan! Hade tidigare en Citroën C3 men när vi (jag och min fru) fick veta att vi väntar vårt första barn (en liten tjej 30 aug) så spred sig paniken att den lilla C3´an inte skulle räcka till. Kollegan fick ta bilen och jag började leta ny bil. Provkörde Citroën C5, Peugeot 508, Passat, Hyundai i40, Skoda Superb och testpackade barnvagnen i b.la V70, XC60, Opel Insignia, SAAB, Renault m.fl. Till sist föll valet på antingen en Passat eller en Superb och jag började ringa runt på olika blocketannonser. Jag hade naturligtvis några krav och många önskemål och efter att ha ringt runt på ett antal Passater i 200-250.000kr klassen där det inte ens ingår parkeringssensorer så började jag titta mer och mer på Superb som för samma pengar är betydligt bättre utrustade! Det slutade till sist med att jag flög ner till Göteborg och handlade en vit Skoda Superb 140hk DSG 2WD -2012 med 2900 mil på mätaren. Bilen hade en hel del trevlig utrustning som b.la: - Elektrisk förarstol med minne - Elektrisk passagerarstol - KESSY system (KeyLessGo med automatisk justering av stolar och speglar och språk i menyerna beroende på vilken nyckel som används. - Dieselvärmare och fjärrkyla med tidur och fjärrkontroll - Elektrisk öppnings/stängning av bagagelucka - Öppningsbart panoramaglastak - Stolvärme bak - Businesspaket med Bluetooth/aux sync av telefonen/Spotify - Extra ljudisolerande rutor - Automatisk parkering - Optisk parksensor runt om - Automatiskt avbländbar back och ytterspeglar med värme - Parkeringsfunktion på höger backspegel - Xenonljus med ASR (känner av vägen och optimerar ljusbilden) och högtrycksspolning - Växellåda med möjlighet för manuell växling - Extra larm med lutningssensorer, ir/glas/kross/kupésensorer m.m - Avtagbart drag - Plus lite annat smått och gott.... Än så länge väldigt nöjd med bilen och speciellt nöjd med KESSY systemet som påminner mig om vår Lexus som vi körde en stund där vi sa att det var så sjukt smidigt med automatiskt inställda stolar när man öppnade bilen med nyckeln (olika nycklar = olika inställningar). Priset? 237.000 SEK Siter
Timmy Brandt Skrevet 10. september 2013 Forfatter Skrevet 10. september 2013 Så med detta sagt tycker jag att Skoda har ett oförtjänt dåligt rykte om man kör en nyare bilmodell! Siter
Karl M Arsenal Ellingsen Skrevet 10. september 2013 Skrevet 10. september 2013 Gratulerer med jenta(tjejen ) og gratulerer med ny bil! Siter
Magnus F. Meese Skrevet 10. september 2013 Skrevet 10. september 2013 Jeg var nok temmelig skeptisk når familien handlet inn Skoda som sin nye bil like før jeg flyttet hjemmefra, men jeg ble overbevist temmelig fort! Skoda lager solide og gode biler, og det har gått så langt at jeg vurderer Skoda som min egen første bil når nå enn det måtte bli, på grunn av kvalitet vs pris. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 10. september 2013 Skrevet 10. september 2013 Jeg har selv en Skoda Octavia, og er kjempefornøyd. Blir Skoda neste gang og. Siter
per berge Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Vet ikke helt hvor dette med ufortjent rykte stammer fra, for etter VW tok over Skoda har den blitt skamrost av en komplett bil presse verden over. Octaiva fikk høyere karakter enn sin tvillingbror Passat da den ble lansert. Forklaringa var en helt ny produksjons linje i Tsjekkia samt en høyere arbeidsmoral hos de Tsjekkiske kontra hos "orginalen" , Tyskera. Gratulere med ett godt bil valg og kos deg masse langs veien. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 16. september 2013 Skrevet 16. september 2013 Mine foreldre kjøpte også en Skoda i Ystad (2012 mod) og denne var meget bra å kjøre. Litt sparsomt utstyrt men det er jo demmes feil DSG`en fungerer veldig bra! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 19. september 2013 Skrevet 19. september 2013 Grattis med både tilskudd til familien, og med ny bil. Har blitt imponert av Superb-modellen hos Skoda, i tillegg til andre modeller som nyere Octavia m.m. Ingen tvil om at Skoda er milevis unna det de en gang ble forbundet med. Har sittet i både forrige og nyeste Superb som taxi, og har blitt veldig imponert - stor og meget behagelig bil ja. Ut fra alt utstyret du har fått, inkl. automatgir, samt en helt ok motor, så kan man neppe få mer valuta for pengene enn dette - godt kjøp! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.