Gå til innhold

NY MP SERVER LANSERES SNART.

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Hei, har nå fått litt blod på tann og har syslet litt med MP Server igjen og de problemer jeg har erfart tidligere.

Derfor har jeg kommet opp med en liten løsning (VPN klient som du må installere)som fjerner bruk av fly som tuller til server og andres opplevelser, det vil si at er flyet ikke MP kompatibelt UDP problemer etc mister du kommunikasjonen til server da VPN klienten blokkerer nettopp det som vi vet lager problemer, da vil vi samtidig ikke få folk som logger seg på og lager tull for oss.

Med en slik løsning er det problemfritt, ikke noe sure miner, bare flygning :-) Spesielt for oss som kanskje flyr lange turer.

Ønsker du og få tilgang til denne VPN klienten kan du legge igjen Navnet ditt her, og om du bruker en annen epost en den som står i profilen din her på fora, må du sende den til meg på PM så får jeg lagt deg til i VPN Server.

Serveren vil være 24/7 åpen og en annen ting er også at du behøver aldri mere slite med hvilke porter, brannmurer etc.

Goffen

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Det som er fordelen med en slik løsning er at du egentlig bare kan prøve alt som er av fly, det som du ikke får Connected på virker ikke, men mest av alt det ødelegger ikke for andre. Har hatt server i test modus i 4 måneder nå, så det funker. :-)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Da ble det øyvind som fikk æren av og være første mann på nettverket, i og med han har bursdag i dag, Gratulerer.

Dere har nå fått en link til klient, denne installerer dere og send meg en pm ved problemer.

Dere er da kommet inn på Flightsim of Norway MP nettverk. Her vil dere etter at dere er godkjente, se alle kameratene deres, og de servere som er på. Ønsker du og lage en egen server for og fly med en kompis, så lager du det, og kameraten logger seg på med den ip han ser i nettverks vinduet for nettverket, så her kan vi koble opp 32 servere samtidig om vi vil. Min server er ikke online 24/7 enda, men kommer snart.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Får link etterpå :-) Min server er ikke online i dag, gjør litt finpuss....planen er og ha 2 servere fra min siden, en for US og en for Europa, da velger man bare den som passer tidsmessig best.... Så kansje neste søndag kan være en god dag og teste ?

Skrevet

Du får la meg også forsøke meg på dette.

Har egentlig aldri fått "dreisen" på dette med Multiplayer eller Online flyging etter FS2004. Har forsøkt å lese og lese om online flyging, med Vatsim, FSInn, FSCopilot, og hele ruklet, men det er et eller annet som ikke stemmer i mitt oppsett.

Men jeg får gjøre nye forsøk.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Trenger du ny login ? eller bruker du den du har hatt tidligere? Dette er ikke Delta nettverket, men et eget for MP

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Til dere som lurer på hvordan installere etc, legg in teamviewer og legg meg til på skype, adresse geir.ove.finstad vips så får jeg dere opp :-)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Da skal alle ha fått en link så langt. Meld her ved problemer. Ang servere så er mine litt opp og ned, DVs ikke 24 timer før etter helgen. Men dere kan lage servere og fly sammen som dere vil, Thor har laget og lage server og han har kobla seg på server i dag.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Viktig at dere melder eventuelle problemer her fortløpende, se på denne uken som siste beta av denne løsningen, rent teknisk.

Start gjerne en server, join server etc.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...