Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å dele en liten helgetur med Color Line (Color Magic) med dere. Enkelte her inne har gode vaner når det gjelder seiling, så jeg er som en newbe når det kommer til både 5-stjernere og trip reporter, men her kommer en smakebit av hva som venter på dere dersom dere reiser med Color Line.

Gleder meg til å se hva som venter meg når jeg reiser på den høyeste lugarkategorien ombord (du har riktignok 2 stk rederlugarer på 35 m2 like bort i korridoren, mer om de senere).

9072784585_892fc22c11_b.jpg

Bagasjen kan du plassere i resepsjonen ved ankomst og så gå opp til dekk 15 og nyte en velkomst bestående av frukt, snacs og mineralvann/muserende. Du kan også boarde mye tidligere enn andre pax, jeg tror det er fra kl 12. Man må være i båten før kl 13 dersom man skal få med velkomsten, jeg kom akkurat for sen til den, men fikk bagasjeservice og ombordstigning før 4 og 3-stjerner som slipper ombord fra kl 1315. Denne velkomsten er et ganske standardisert VIP-produkt Color line også har tatt i bruk for 5-stjerners lugarer (42 slike på Color Magic og noen færre på Color Fantasy).

9072786417_5642f43e09_b.jpg

For å komme til korridoren for 5-stjerners lugarer må du dra nøkkelkort. Gir litt VIP-preg og forhindrer at folk går gjennom korridoren etter festlig lag og forsøker feil dør. Det er kun 18 lugarer bak hver slike dør slik at man tilhører en eksklusiv liten klubb.

9075012046_864feb714f_b.jpg

Lugarer med nr 102, 104, 106, 108, 110, 112, 114 og 116 (rederlugar) ligger på skipets styrbor side. Jeg hadde lugar nr 10-110, altså 3. lengst fremme på styrbor side på dekk 10. Det er tre dekk som er brukt til 5-stjerners lugarer og da er segment 3 av båten benyttet (fremre segment). Man har også lugarer i segment 1 og 2 (akterut og midtskip), disse tilhører alltid kategori 3-stjerner eller 4-stjerner.

Vel inne på lugaren. Her er bagasjen plassert som avtalt. En hyggelig service som minner deg om at du har valgt et premiumprodukt.

9072779985_0a68fb804f_b.jpg

Slik ser det ikke ut så veldig lenge etter man har ankommet og begynner å rote litt rundt.

9075011208_99cd3d4a82_b.jpg

Både et bilde av badet og et selvportrett i samme bilde. Var fin detalj at det var fliser i gulv som sees på neste bilde.

9075010248_755deae347_b.jpg

9075193392_e7e044a108_b.jpg

En fin lugar på 25 m2 med dobbelseng, en sittegruppe og et flott karnappvindu. Karnappvinduet er en fin detalj jeg satt stor pris på, da det gjør at du har utsikt til "alle retninger". I alle fall vil jeg påstå du har 165 graders utsyn :) Nesten rett forut, og helt tilbake, akterut, kun begrenset av andre karnappvinuder, som ikke tar særlig plass da det er litt avstand mellom vinduene.

9072774475_22eab787a1_b.jpg

[img:none]http://farm4.staticflickr.com/3799/9072772665_cdf3cbff36_b.jpg[/img] Kjøpte to flasker champagne på turen. Rosechampagnen til venstre har en meget fin karakter. Drakk den på 17. mai og tror jeg skal spare den til neste 17. mai :) Den til høyre er den beryktede Cristal, der produksjonen kun er 400.000 flasker hvert år. 45% av druene er grand cru og resterende er en blanding. Det er kun år dersom avlingene er av god kvalitet, denne produseres. De strenge kvalitetskravene gjør at etterspørselen fra bare Rusland er 10 ganger høyere enn produksjonen. Denne kostet 1.099 NOK ombord, men prisen er forventet å stige bra. En flaske fra denne produsenten (1970-årgang) ble solgt for 150.000 NOK på en vinauksjon for noen år siden.

9075870622_236f5de53a_b.jpg

Behagelig lugar med en grei seng. Kunne vært mye mykere og lengre fjæringsvei. Ingen ting kommer til å slå sengene Hilton Stockholm Slussen hadde. Til og med ikke Kempinsky Muchen hadde like gode senger. Men senger er vel en smakssak også, jeg liker myke senger.

9072784067_42a6321e98_b.jpg

Utsikten fra treningsrommet er upåklagelig. Spa og fitness avd. ligger på dekk 13 forut i båten og koster 95 kr for inngang, denne er inkludert når du reiser med 4 og 5-stjerners lugar. Fantastisk behagelig med sauna og jacuzzi ombord.

9073639937_7b401ab7a3_b.jpg

Her er frokosten servert. På båten er det lagt opp til at frokost for 3-stjerners serveres i den store og flotte restauranten Grand Buffet, forut dekk 6, mens frokost for 4-stjerners serveres i Oceanic Ala Carte, akterut dekk 6. Frokosten for 5-stjerners lugar samt rederlugar serveres i en VIP-del av Observation Lounge, skipets eksklusive lounge, som ellers er åpen for alle gjester foruten frokosttid. De deler altså Observation Lounge i to for å benytte den lille delen som et frokoststed for 5-stjerners. Personlig synes ikke jeg utvalget er så stort i den eksklusive VIP-frokosten, derfor foretrekker jeg nok å gå på 3-stjerners frokosten, som er mye større (langt flere folk der) og langt større utvalgt. Kvaliteten på all mat ombord, uansett frokost, er toppers og holder god hotellstandard. Positivt for 5-stjerners frokost i VIP loungen er at du blir hilst velkommen og at de serverer kaffe ved bordet. For min del alltid hyggelig når man er trøtt om morran. I tillegg har de pannekaker og ferskpresset juice. Understreker likevel: Frokosten er definitivt ikke noe av det som gjør at 5-stjerners lugar skiller seg ut, så det er ikke på grunn av denne jeg ville valgt lugarkategorien igjen, selv om det var god service på frokosten begge dagene. Romstørrelse og faciliteter på 5-stjerners gjør at jeg føler meg veldig hjemme. Den ekstra servicen og dilldallet rundt kunne jeg godt klart meg foruten.

9075008226_fb05b8c5ed_b.jpg

Denne baren er nesten verdt turen i seg selv. Dersom man setter pris på bra drinker og bartendere med høy kompetanse så kan man stikke innom her. Her er ingen ting overlatt til tilfeldighetene og de som jobber her er tidvis med i mesterskap i drinkmiksing og en av de kom på 2. plass i Norden i 2008 (Rasmussen). Det er ofte både 2 og 3 bartendere på jobb samtidig i denne lille intime baren som ofte har live-musikk. Trenger ikke vente mange minutter på å få servering her, ei heller mye øl-kliss på gulvet :) Jeg og mitt reisefølge som består av noen kolleger fra jobb avlegger denne baren besøk på fast basis, og dette er 4. gangen vi reiser sammen i år, og vi har bestemt oss for å utgi en liten bok med tekst og bilder og historier rundt enkelte drinker.

Ellers er grand buffet å anbefale når man reiser med color line til Kiel. Middagen serveres mellom 17 og 2030 og det anbefales å reservere bord (etter kl 13 i grand buffet) dersom man vil være sikret plass på avganger med godt belegg. Serverer sjømat og kjøtt, samt salater og kalde retter.

9072783779_8792562527_b.jpg

Noen bilder er tatt med mobiltelefonen mens andre er tatt med speilrefleks (EOS 6D med 35 mm f2).

Da er det bare å gå på colorline og booke dere en billlett! Takk for titten.

Skrevet
Imidlertid lurer jeg på den baren du nevner er verdt turen for den tror jeg at jeg har gått glipp av. Hva heter den?

Etter hva jeg kan se av bilde er dette baren som ligger oppe i observationlounge på deck 15. Men må si at jeg ikke er 100% sikker.

Skrevet

Takker for en fin-fin trip-rapport! Veldig klare

og skarpe bilder, og meget variert - stor tommel

opp fra meg!

Baren som omtales, synes jeg personlig ligner på

"Manhattan Bar" som ligger helt akter i Promenaden

på Dekk:7 . Dog jobber jeg om bord på

"M/S Color Fantasy" (i blant ekstra i friperioder

om bord på Magic) så jeg er mer vant til fargevalget

og interiøret på "min egen båt", så jeg skal ikke si

100% sikkert at dette er Manhattan - men ligner mer på

den enn Observation på bildet.

Ang. frokosten kan jeg si meg enig i, at frokosten er

mer variert på Dekk:6 enn oppe på Dekk:15 i Observation

når man har Color Suite / Owners Suite. Når jeg selv

reiser på fritur, pleier jeg som regel å bestille

frokosten til lugaren - dette er kostnadsfritt når

man har Color Suite/Owners Suite. Når dette skrives, har

vi film-team om bord her på "M/S Color Fantasy" som

skal produsere to stk. nye reklamefilmer, selv skal jeg

på fritur med søsteren Magic om noen få dager; skulle noen

forumister reiser med Fantasy, så bare send meg en PM

i tilfelle jeg har min arbeidsperiode da.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...