Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, du vil i hvert fall ikke ha noen problemer med å finne en restaurant nede i havna (der med den lengste moloen), men der er det også mange folk om kveldene. Et par museer er det også der.

Ellers så er det bare å leie en moped og kjøre så langt opp på fjellet som du gidder, hvis du er som meg og liker sånt. Der er det nok av små tettsteder, latterlig svingete veier opp langs fjellsidene, hallveis øde tavernaer, geiter, flott utsikt og slikt. Det er til og med en liten canyon som var morsom å putre gjennom på tilbaketuren.

I tillegg så er det litt sånn henge-i-fallskjerm-etter-båt-greier og slikt langs stranda, i hvert fall i Platanias vest for Chania hvor jeg var. Butikker og bordeller har jeg dessverre ikke peiling på :cool:

Skrevet

Jeg var der i høst og makan til flyplass med enkle forhold har jeg nesten ikke vært borti før.

Hvis du er glad i masse brun drikke får du det på en restaurant nede på havna i Chania (uttales som Hanja/Hania på lokalspråket) som heter Gallini. Og du får mer etter du er ferdig så du skal ikke gå tørst derifra.

For turgåing er det en ravine som er populær. Da hiver du deg på en utflukt. Turen har et fall på ca 1500m. Når du har gått gjennom ravinen finnes det ingen bilvei i nærheten så du blir fraktet med båt til en buss som vil kjøre deg tilbake til Chania.

For bading er det Kretas' Maldivene som er mest populær. Stedet heter Elafonissi og ligger sørvest på øyen. Nede i vannet er det noen luringer du vil få bekjendtskap med om du holder deg litt i ro ;).

Du har også et sted som heter Balos og ligger nordvest som er spesielt. Til Balos anbefales båt fra Kissamos. Jeg kjørte ut og den turen går mer i kategorien off-road med humpete stein/sand dekke i tillegg til at det er ca 10 km hver vei med slikt dekke. Det er en del biler som kjører ut. Det anbefales 4WD, men går såvidt også med tohjulstrekk. Jeg holdt ganske tett om den turen da bilen ble levert tilbake til utleier :D

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...