Marius Risan Skrevet 20. mai 2013 Skrevet 20. mai 2013 Vet at innlegget ikke hører til her i kaffekroken, men håper på et raskere svar her Når eksamen på ungdommskolen er ferdig og jeg er blitt 16, skal jeg begynne med flytimer for mikrofly... Har bare et spørsmål ang bøker ; Er dette alle bøkene jeg trenger for mikrofly, eller er det mer? http://www.nakshop.no/produkter/boke...kke-teori.aspx Siter
Stian Hagen Skrevet 22. mai 2013 Skrevet 22. mai 2013 Du trenger 5 bøker for å ta teoriprøvene på mikrofly 1. Flygeteori 2. Fly-Og Motorlære 3. Meteorologi 4. Navigasjon 5. Lover Og Bestemmelser I tillegg skal du kunne innholdet i mikroflyhåndboken. Den kan du jo bare skrive ut fra nettet. Selv om det ikke er påkrevd, så bør du nok ta sikte på å kjøpe bok 6 om flytelefoni også. Med flytelefonisertifikat i boks kan du snakke på radio slik at du slipper å fly sikksakk mellom de kontrollerte luftrommene, og ikke minst kunne lande på kontrollerte flyplasser. Nesten pussig at dette ikke er påkrevd på mikrofly. Det er 8 teoriprøver som skal besvares på eksamensdagen. Stian Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.