Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Aleksanderwoods
Skrevet

Facebook har vel tatt over i stor grad tipper jeg. Jeg ser jo selv at det er en rekke norske simgrupper på facebook som har betydelig høyere aktivitet enn her på forumet. Hva det skyldes nøyaktig vet jeg ikke.

Men som andre her, så savner jeg gode gamle flightsim der det var et nytt innlegg hver gang man trykket F5. Interessen for flightsim generelt er jeg helt sikker på er den samme som før, så det er ikke dét det står på.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Det var av samme årsak jeg kontaktet Dag med forslag om å oppdatere forumplattformen til et mer moderne system i håp om at dette kunne bidra til mer aktivitet.

Vi har nå et forum som etter min mening "følger litt mer i tiden" og er fleksibelt nok til å etterkomme brukeres krav og ønsker.

Jeg kan også kjenne meg igjen i det at vi i større grad benytter mange forskjellige forum nå enn før. For min egen del er jeg aktiv på 4-5 forumer, hovedsaklig vedrørende cockpitbygging. Det er ikke til å komme fra at for en viderekommen cockpitbygger, så må man ut på spesialiserte forum for å henge med i svingene. Det er synd at denne aktiviteten ikke kommer bedre frem her på forumet, for vi er mange aktive byggere rundt om i det ganske land. Ettersom flightsim.no er norges "hovedforum" blir det vanskelig å vite at det finnes andre med samme interesse ettersom byggeprosjekter i liten grad postes her inne. DEt kan være negativt for rekrutteringen, men har full forståelse for at ekspertisen ligger andre steder og det er mer attraktivt å diskutere med folk som vet hva du snakker om :D

Det samme er nok tilfelle for andre deler av denne hobbyen også, men ikke for meg å svare for.

Vi har et jevnt tilsig på medlemmer, så dette tyder på at det stadig kommer nye til oss, selv om det stort sett er den gamle klanen som poster her for tiden.

Håper og tror at aktiviteten vil svinge over tid og at flightsim.no igjen får en gullalder med masse interesant posting med lav terskel for kunnskap i utgangspunktet.

Flbiblioteket skulle jeg gjerne sett ble mer "stabilt", men dette er ikke under min administrasjon, men kanskje Dag også kan se nytten av at en aktiv bruker ønsker å trå til med en hjelpende hånd?

Økonomien i denne siden ligger derimot i butikken, og jeg er redd det må foregå litt salg for at vi fortsatt skal være oppe å gå på en så stor og kjapp server som vi tross alt er. Det koster litt å holde nettstedet flytende, men jeg legger meg ikke opp i den kommersielle biten av driften her inne.

Flere besøkende er nok det som skal til, og da må hele nettstedet være attraktivt, også butikken, nyhetsseksjonen og filbiblioteket.

Håper vi har mange år med spennende diskusjoner og flinke medlemmer her på flightsim.no slik det alltid har vært.

Skrevet

Med tanke på salg, så vil jeg tilråde flere downoads. Jeg er ikke interessert i box sets. Musikk og FS vil jeg kun ha som downloads, og jeg er ganske sikker på dette er en økende tendens. Det fine med downloads er nemlig at da er vi endelig tilbake til 60 tallet, på det viset at man har produktet i neven, uten den forbaskede ventetiden. Selv kjøper jeg nå både musikk og addons kun som downloads. Har ikke FSno som download, ender jeg gjerne opp på Simmarket i stedet.

Skrevet

Facebook har vel tatt over i stor grad tipper jeg. ...

Men som andre her, så savner jeg gode gamle flightsim der det var et nytt innlegg hver gang man trykket F5. Interessen for flightsim generelt er jeg helt sikker på er den samme som før, så det er ikke dét det står på.

Jeg trodde det var bare jeg som tok meg en liten pause fra flightsim site året, men jeg ser til min store overraskelse at mye har tapt seg veldig på vel ett år. Tonen på de facebook sidene jeg har sett er så slett at jeg ikke gidder å følge dem. Arrogante snåttunger som overhodet ikke bidrar til et postitivt miljø. Her inne på flightsim.no er det nesten ingen aktivitet, og simnor.no sliter også.

Ja jeg savner også gode gamle flightsim.no der det var et nytt innlegg hver gang man trykket F5, og der folk ønsket å dele med herandre sånn at miljøet utviklet seg.

Og hvem er Dag? Nettbutikkeier som ikke ønsker å være synlig? Hvorfor kommer du ikke frem Dag og sier hva du selv mener om denne utviklingen?

Skrevet

Jeg har møtt endel arrogante, nedlatende, såkalte "voksne" også. Her på bruket.

Facebook kommer aldri til å bli et alternativ for meg. Alt for overfladisk, alt for rotete. Kun nyttig til å holde kontakt med enkelte mennesker.

Skrevet

Flere besøkende er nok det som skal til, og da må hele nettstedet være attraktivt, også butikken, nyhetsseksjonen og filbiblioteket.

Håper vi har mange år med spennende diskusjoner og flinke medlemmer her på flightsim.no slik det alltid har vært.

Apropos nyhetsseksjonen, kanskje det kunne ha vært en idé å la medlemmer skriive nyheter og omtaler om add-ons osv?

Gjest Gofi Privat
Skrevet

Synes dette forumet har blitt veldig bra, nå gjelder det bare og få opp temperaturen og engasjementet :-)

Gjest Gofi Privat
Skrevet

Jeg har holdt en lav profil delvis på grunn av jobb og ble litt lei moderering her, og den håpløse øvelsen med og splitte sim miljøet i flere fora, men har funnet tilbake til litt engasjement igjen. Må jo si at PMDG har mye ansvar for det med B777, men også fordi jeg synes det er gjort en fin jobb her på forumet

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...